1000 km zasięgu. Elektryczny sztos od Mercedesa nazywa się EQXX

1000 km zasięgu. Elektryczny sztos od Mercedesa nazywa się EQXX

Mercedes Vision EQXX
Mercedes Vision EQXX Źródło: Daimler
Mercedes pokazał swój nowy samochód elektryczny, na razie koncepcyjny. EQXX jest demonstracją siły marki, na jednym ładowaniu ma przejeżdżać 1000 km.

Ogromny zasięg to nie jedyna zaleta nowego auta koncepcyjnego. Właśnie dlatego, że to studyjny wóz, Niemcy naszpikowali go wszystkim, co obecnie mają w swoich laboratoriach.

W małym ciele wydajny duch

Mercedes-Benz informuje, że wydajność układu elektrycznego wynosi 95 proc. Auto jest dopracowane pod względem napędu, ale także aerodynamiki, kluczowej w przypadku elektryków. Wygląda przy tym imponująco, ma 4,63 m długości i 2,8 m rozstawu osi. To znaczy, że jest porównywalny pod względem wymiarów z nową Klasą C.

Współczynnik oporu powietrza wynosi Cw=0,17. To fantastyczny wynik. Zaoszczędzono też na wadze. Tarcze hamulcowe i felgi wykonano ze stopu magnezu. Natomiast bateria i rama ważą niecałe 500 kg. Cała masa Vision EQXX to 1750 kg – 700-800 kg mniej niż rynkowych elektryków.

Moc nie była priorytetem

Bateria ma prawie 100 kWh, jest mniejsza o 50 proc. i lżejsza o 30 proc. niż we flagowym EQS. Mercedes Vision EQXX ma zużywać 10 kWh/100 km. Silnik nie jest bardzo mocny, ma „tylko” 204 KM, ale nie o to chodziło inżynierom projektującym wóz.

Kiedy i czy wersja produkcyjna wejdzie do sprzedaży przekonamy się wkrótce.

Czytaj też:
Nowy furgon Mercedes-Benz eVito z większą baterią i większym zasięgiem

Galeria:
Mercedes Vision EQXX
Źródło: Daimler