Zainwestowanie w ten segment opłaciło się Toyocie. Efekt: ogromny przyrost liczby klientów w Polsce

Zainwestowanie w ten segment opłaciło się Toyocie. Efekt: ogromny przyrost liczby klientów w Polsce

Toyota Proace
Toyota Proace Źródło: Toyota
Toyota stała się trzecią najpopularniejszą marką na polskim rynku nowych samochodów użytkowych do 3,5 tony, segmentu, w którym wcześniej nie konkurowała. W 2021 roku klienci Toyoty zarejestrowali 9 220 aut tego typu, aż o 3 490 sztuk więcej niż rok wcześniej. To oznacza wzrost o 60,9 proc.

Ten wzrost jest większy niż zanotowała jakakolwiek inna marka w Top 10 z największą liczbą rejestracji aut użytkowych. Dane dostarczył IBRM Samar, na podstawie liczby rejestracji w 2021 roku.

Rośnie znaczenie Toyoty na rynku aut użytkowych

Toyota jest znana na polskim i europejskim rynku przede wszystkim jako producent aut osobowych. Duże znaczenie dla marki mają także jej samochody terenowe. Jednak w ostatnich latach Toyota zintensyfikowała swoją aktywność także na rynku aut typowo dostawczych oraz użytkowych za sprawą modelu Proace drugiej generacji oraz kompaktowego Proace City.

Oba modele dołączyły do pick-upa Hilux, tworząc wraz z nim gamę samochodów użytkowych Toyota Professional. W 2021 roku popularność wszystkich trzech modeli wzrosła o kilkadziesiąt procent, zwiększając udział Toyoty w tej części rynku do 10,29 proc. (vs 7,24 proc. w 2020 roku). Dzięki temu Toyota zakończyła ubiegły rok jako trzecia najpopularniejsza marka samochodów użytkowych do 3,5 tony.

– Sukces Toyoty Professional cieszy nas tym bardziej, że był to rok wielu zawirowań na rynku. Mimo trudnej sytuacji w branży, zagwarantowaliśmy naszym klientom dobrą dostępność samochodów i przystępne ceny, dzięki czemu mogli w pełni skorzystać z silnej oferty modelowej naszej marki. A najlepszym tego dowodem są dane rejestracji pojazdów użytkowych Toyoty w 2021 roku – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Użytkowe modele Toyoty

Proace City, który zadebiutował w Polsce na początku 2020 roku, od kilkunastu miesięcy jest liderem segmentu kompaktowych vanów. Toyota stworzyła nową sieć salonów Toyota Professional, która skupia się na sprzedaży aut użytkowych i obsłudze firm.

Wszystkie trzy auta, poza modelem Proace, także Hiliux i Proace City, zakończyły rok 2021 z ogromnymi sukcesami. Proace City zajął pierwsze miejsce w segmencie po zanotowaniu ponad 70-proc, wzrostu rejestracji, popularność Proace’a zwiększyła się rok do roku o ponad 50 proc., co przełożyło się na czwarte miejsce w segmencie, zaś Hilux jest drugim najpopularniejszym pick-upem w kraju, po tym jak liczba jego rejestracji wzrosła w ciągu roku o niecałe 70 proc.

Czytaj też:
Czy w Polsce samochody są często kradzione, czy nie? Jest wyczerpujący raport

Źródło: Toyota