– Elegancki i zaawansowany technologicznie – tymi słowami Gilles Vidal, dyrektor designu marki Renault, określa nowego SUV-a z segmentu C – Renault Austral.
– Projektanci umiejętnie wykorzystali podstawowe atrybuty, które stanowią o atrakcyjności SUV-a: proporcje bryły z uwzględnieniem zwisu i wymiarów kół. Odpowiednio zaakcentowali też muskularne nadkola. W efekcie uzyskali SUV-a z charakterem. Wyraziste, atletyczne i nowoczesne nadwozie nowego Renault Austral zachwyca proporcjami, które budzą poczucie solidności i dynamiki – przekonuje Vidal.
Nowe projektowanie Renault
Strukturę bryły samochodu zmieniają linie, które biegną powyżej nadkoli i ożywiają profil auta. Austral ma wyraziste, dynamiczne nadwozie, które wpisuje się w nowy kanon stylistyczny marki.
Wśród zapadających w pamięć elementów stylistycznych nowego Renault Australa można wymienić wyraziste przetłoczenie w dolnej części boku nadwozia, które porządkuje bryłę samochodu. Opada lekko do przodu, przez co dynamizuje sylwetkę SUV-a. Takie podejście do formy oddala się od klasycznego ciągu linii równoległych do podłoża, które tworzą statyczny efekt. – Patrząc z boku, mamy wrażenie, że Austral wyrywa się do przodu i jest dynamiczny nawet kiedy stoi – mówi Vidal.
Zaawansowanie techniczne w designie
Efekt high-tech uzyskano dzięki przednim i tylnym światłom Australa. Z tyłu widzimy światła w kształcie litery „C”, które łączą się z logo. Podobne rozwiązanie widzimy z przodu. Wprowadzona po raz pierwszy w Renault Megane E-Tech Elektrycznym technologia mikroukładów optycznych wykorzystuje klosz z pleksiglasu z wygrawerowanymi liniami i wzorami, zarówno na powierzchni, jak i wewnątrz ścianki. Kiedy światło z diod LED pada na klosz z pleksiglasu, wszystkie wygrawerowane strefy rozświetlają się.
Czytaj też:
Setki tysięcy aut Polaków do naprawy. Najgorzej mieli właściciele Mercedesów
Renault Austral