To najszybsza Škoda Fabia czwartej generacji. Debiutuje nowa Monte Carlo

To najszybsza Škoda Fabia czwartej generacji. Debiutuje nowa Monte Carlo

Škoda Fabia Monte Carlo
Škoda Fabia Monte Carlo Źródło:Skoda-Auto
Nowa Škoda Fabia Monte Carlo dopełnia czwartą generację gamy modelowej kompaktowego bestsellera marki. Wariant symbolizuje rajdowe korzenie Škody, a jego cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu, które wzmacniają emocjonujący wygląd samochodu.

Wariant Monte Carlo będzie dostępny na polskim rynku z silnikami o mocy od 59 kW (80 KM) do 110 kW (150 KM).

Sportowo-lifestylowy wariant Škoda Fabia Monte Carlo ma swój wkład w sukces modelu Fabia już od 2011 roku. Nowa wersja modelu, zainspirowana licznymi zwycięstwami marki w legendarnym rajdzie, dołączy do oferowanych obecnie wersji wyposażenia. Dostępne opcje układu napędowego obejmą trzycylindrowe silniki 1.0 MPI (80 KM) oraz 1.0 TSI (110 KM) oraz czterocylindrowy 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM).

Inne proporcje i „historyczny” design

Škoda Fabia Monte Carlo czwartej generacji, zbudowana na modułowej platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, charakteryzuje się emocjonującym designem, który podkreślają detale, takie jak czarna ramka grilla Škody, charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali.

Škoda Fabia Monte Carlo

Wycięte reflektory Škody Fabii Monte Carlo są standardowo wyposażone w technologię LED. Gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. Nowa Fabia Monte Carlo wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami Aero i błyszczącym czarnym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.

Najlepsza aerodynamika w segmencie

Dzięki detalom, takim jak aktywnie regulowana przesłona chłodnicy w dolnym wlocie powietrza w przednim zderzaku, najnowsza Fabia ma współczynnik oporu powietrza wynoszący od 0,28 (cd). Aby poprawić aerodynamikę, aktywnie regulowane listwy żaluzji chłodzącej zamykają się automatycznie, gdy nie ma potrzeby chłodzenia. Daje to oszczędność paliwa do 0,2 l na 100 km podczas jazdy ze stałą prędkością 120 km/h.

Škoda Fabia Monte Carlo

Na każdy kilometr przejechany z zamkniętą przesłoną, nowa Škoda Fabia Monte Carlo emituje do pięciu gramów mniej CO2. Aby zapewnić wysoki poziom chłodzenia lub uwzględnić krótkie przestoje, system otwiera przesłonę, aby do środka mogła wpłynąć maksymalna ilość powietrza.

Nowe wnętrze modelu z górnej półki

Powiększone wnętrze nowego modelu zostało wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz w trójramienną kierownicę wielofunkcyjną, wykończoną skórą z eleganckimi przeszyciami. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym, z ozdobną listwą deski rozdzielczej, częściami konsoli środkowej i klamkami drzwi z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. Gama standardowego wyposażenia modelu Škoda Fabia Monte Carlo obejmuje również nowe oświetlenie Ambiente LED, które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono.

Škoda Fabia Monte Carlo

Cyfrowy zestaw wskaźników i komfortowe rozwiązania

Škoda Fabia Monte Carlo to pierwszy model z tego wariantu dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników – 10,25-calowym wyświetlaczem, który oferuje bardziej dynamiczny wygląd tła. Opcjonalny wirtualny kokpit, jak inaczej określany jest zestaw wskaźników cyfrowych, może wyświetlać między innymi logo stacji radiowych, okładki albumów muzycznych i zapisane zdjęcia rozmówców. Ponadto, mapa może powiększać skrzyżowania i wyświetlać je w osobnym oknie. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią dla większego bezpieczeństwa i komfortu zimą.

Škoda Fabia Monte Carlo

Dziewięć poduszek powietrznych i pięć gwiazdek w testach Euro NCAP

Nowa Škoda Fabia Monte Carlo wyposażona jest w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie boczne poduszki powietrzne. W standardzie znajdują się również zaczepy ISOFIX I Top Tether na przednim siedzeniu pasażera (tylko w Unii Europejskiej) oraz na zewnętrznych tylnych siedzeniach.

W referencyjnym teście bezpieczeństwa zderzeniowego przeprowadzonym przez niezależny Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP), model FABIA uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, zdobywając tym samym najwyższy wynik wśród aut kompaktowych, testowanych w 2021 roku.

Nowa Škoda Fabia Monte Carlo to trzecia wersja produkcyjna tej serii modelowej, która nosi sportowe oznaczenie. W 2011 roku Škoda wprowadziła ten wariant do kompaktowych modeli seryjnych wraz z drugą generacją modelu Fabia. W 2014 roku w jej ślady poszła też trzecia generacja. Škoda Fabia czwartej generacji jest trzecim modelem, który dołącza do portfolio sportowo-lifestylowych wariantów Monte Carlo obok Škody Scala i Škody Kamiq.

Czytaj też:
Jest nowy model Škody. Pokazany samochód to SUV o modnym nadwoziu coupé

Galeria:
Škoda Fabia Monte Carlo
Źródło: Škoda-Auto