Bestseller Porsche w nowej wersji nastawionej na dynamikę jazdy. Czym wyróżnia się Macan T?

Bestseller Porsche w nowej wersji nastawionej na dynamikę jazdy. Czym wyróżnia się Macan T?

Porsche Macan T
Porsche Macan T Źródło: Porsche
Do popularnej linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.

Litera T już od lat 60. XX wieku reprezentuje w Porsche dynamikę. Kryjące się za nią oznaczenie „Touring” wyróżnia modele oferujące autentyczne wrażenia z jazdy – za sprawą precyzyjnej konfiguracji, ekskluzywnego wyposażenia i wydajnych silników.

Nowy Macan T charakteryzuje się dynamicznym zestrojeniem podwozia oraz 2-litrowym silnikiem turbo, połączonymi z atletycznym designem i szeroką gamą wyposażenia standardowego, które dopasowano do sportowego stylu jazdy. Koncepcja ta plasuje Porsche Macan T pomiędzy wariantami Macan oraz Macan S.

Silnik 2.0 turbo o mocy 265 KM

Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 l w Porsche Macan T łączy zwinność, lekkość oraz kompaktową konstrukcję. W porównaniu z 2,9-litrową jednostką V6 biturbo montowaną w wariantach S i GTS zespół napędowy odmiany T nad przednią osią waży o 58,8 kg mniej. Efekt: doskonałe osiągi podczas ruszania oraz optymalna zdolność do pokonywania zakrętów.

Macan T rozwija moc 265 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak zwykle w kompaktowym SUV-ie silnik współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz z układem napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Maksymalny moment obrotowy zapewnia dynamiczne reakcje we wszystkich sytuacjach na drodze. Standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy oraz przyciskiem Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.

Specjalnie dostrojone podwozie z prześwitem zmniejszonym o 15 mm

Macan T to jedyny model Porsche, który jest standardowo wyposażony w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) w połączeniu ze zmniejszonym o 15 mm prześwitem. Z przodu zastosowano sztywniejsze stabilizatory, a zestrojenie podwozia samochodu zostało zmodyfikowane pod kątem współpracy zawieszenia i zespołu napędowego.

Także układ Porsche Traction Management (PTM) dopasowano do właściwości jezdnych Porsche Macana T – ze szczególnym ukierunkowaniem na napęd tylnej osi. Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm – to nowość w modelach Macan z 4-cylindrowymi silnikami. Dodatkowo można zamówić układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który został przystosowany do charakterystyki wariantu T i jeszcze bardziej „wyostrza” dynamikę jazdy.

Ekskluzywne detale wewnątrz i na zewnątrz

Od innych wariantów nadwozie Porsche Macan T odróżniają elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic. Ekskluzywny, kontrastowy odcień otrzymały m.in.: lakierowane wykończenie przedniego pasa, obudowy lusterek bocznych, listwy boczne, spojler dachowy oraz tylne oznaczenia. Wyposażenie seryjne obejmuje też sportowe końcówki układu wydechowego i obramowanie bocznych szyb w kolorze czarnym (wysoki połysk), a listwy boczne zdobi czarne logo „Macan T”. W standardzie oferowane są 20-calowe obręcze z lekkich stopów Macan S, lakierowane na specjalny odcień Dark Titanium. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia: bazowych, metalizowanych i specjalnych.

We wnętrzu Porsche Macan T są standardowe, elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele, które pokrywa ekskluzywna tapicerka, łącząca się z pakietem wykończenia kabiny z czarnej skóry. Środkowe panele przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń mają wzór w kratkę Sport-Tex Stripe, a na przednich zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Do kontrastowych dodatków nadwozia nawiązują srebrne przeszycia foteli, zagłówków i kierownicy.

Standardowe wyposażenie obejmuje również sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT z funkcją podgrzewania oraz stoper Sport Chrono umieszczony w górnej sekcji deski rozdzielczej. Nakładki progów drzwi są seryjnie wykończone aluminium w kolorze czarnym i ozdobione logo „Macan T”. Opcjonalnie można między innymi zamówić sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT wykończoną materiałem Race-Tex oraz włóknem węglowym, a także jonizator powietrza.

Macan T korzysta również ze wszystkich nowości aktualnej generacji Macan, zmodernizowanej latem 2021 r. Należą do nich na przykład nowa konsola środkowa z wykończeniem o wyglądzie szkła i dotykowymi panelami, a także w pełni skomunikowany ze światem system Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją online, montowany w standardzie.

Cena Porsche Macan T wynosi od 294 tys. zł. Nowy wariant można już zamawiać. Dostawy rozpoczną się w kwietniu 2022 r.

Czytaj też:
Prototyp LMDh Porsche wjeżdża w fazę aktywnych testów. Jaki silnik wybrał faworyt rywalizacji?

Galeria:
Porsche Macan T
Źródło: Porsche
 0

Czytaj także