„Ogórek” nowych czasów. Znamy coraz więcej szczegółów na temat Volkswagena ID.Buzza

„Ogórek” nowych czasów. Znamy coraz więcej szczegółów na temat Volkswagena ID.Buzza

VW ID.Buzz
VW ID.Buzz Źródło:VW
Światowa premiera koncepcyjnego modelu ID.Buzz, podczas Detroit Motor Show w styczniu 2017 roku wywołała poruszenie w całym motoryzacyjnym świecie. Teraz czekamy na wejście auta na rynek.

Właśnie minęło pięć lat wytężonej pracy przy opracowywaniu wersji produkcyjnej tego modelu. W końcu nadszedł czas: ID. Buzz, w pełni elektryczny samochód Volkswagena, jest już gotowy do debiutu. Uruchomiono odliczanie do podwójnej premiery: 9 marca w pełni elektryczny ID. Buzz zadebiutuje w dwóch odsłonach – jako pięciomiejscowe auto osobowe i van, nazwany ID.Buzz Cargo.

Volkswagen w tej chwili przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz, a flota przedprodukcyjnych samochodów podróżuje po Europie. Są one sprawdzane w warunkach, z którymi będą się mierzyć każdego dnia w Barcelonie, Paryżu, Londynie, Amsterdamie, Kopenhadze, Hamburgu i Hanowerze.

Wygląd inspirowany ikonicznym modelem T1

Prototypy ID. Buzz są już tylko lekko zamaskowane. Widać więc na pierwszy rzut oka, że projektanci trzymali się stylu wyznaczonego przez model koncepcyjny z roku 2017. Obie wersje ID. Buzz czerpią również z charakterystycznego stylu legendarnego T1, czyli oryginalnego Bulli. Są to więc ekstremalnie krótkie zwisy nadwozia, maksymalne wykorzystanie przestrzeni, klasyczny podział nadwozia na górną i dolną część oraz charakterystyczny przód z przetłoczeniem w kształcie litery V. I tak jak oryginalny Bulli, ID. Buzz również ma napęd na tylne koła.

Pomimo licznych nawiązań do historii modelu Bulli, ID. Buzz nie jest zbudowany na bazie auta spalinowego, a był projektowany jako elektryczny od samego początku.

Platforma MEB – nisko położony środek ciężkości

Nowy model jest zbudowany na bazie platformy podłogowej MEB. Obie odmiany ID. Buzz zadebiutują w tym roku z akumulatorami o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu będzie zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Nie ma jeszcze ostatecznych danych na temat zasięgu pojazdu. Duże zalety ID. Buzz to nisko umieszczony środek ciężkości i zwrotność – średnica zawracania wynosi nieco ponad 11 m.

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni i rozstaw osi jak w Volkswagenie T6.1

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze opracowała na bazie platformy MEB uniwersalną konstrukcję. ID. Buzz z pięcioma miejscami siedzącymi jest równie dobrze przystosowany do spędzania wolnego czasu, jak i do użytku biznesowego, a trzyosobowy ID. Buzz Cargo to ultranowoczesny samochód dostawczy. To dopiero początek: w ciągu przyszłego roku oferta zostanie uzupełniona o model z wydłużonym rozstawem osi i jeszcze większymi możliwościami zagospodarowania wnętrza.

Odmiany ID. Buzz i ID. Buzz Cargo ze standardowym rozstawem osi (2988 mm), które zadebiutują na rynku jeszcze w tym roku mają zaledwie 4712 mm długości. Dla porównania – rozstaw osi nowego modelu jest o zaledwie 2 mm krótszy od Volkswagena T6.1, który ma 4904 mm długości. Oznacza to, że długość kabiny obu modeli jest zbliżona, ale ID. Buzz potrzebuje mniej miejsca na parkingu. ID. Buzz w wersji osobowej, ma 1937 mm wysokości, a wersja Cargo jest o 1 mm wyższa (dla porównania T6.1 ma 1970 mm wysokości). Obie odmiany ID. Buzz mają tę samą szerokość – 1985 mm (bez lusterek), czyli są o 81 mm szersze od T6.1. Felgi nowego elektrycznego Volkswagena mogą mieć średnicę od 18 do 21 cali.

Dużo przestrzeni dla pasażerów, bagażu i towarów

Dzięki platformie MEB oba nowe modele – ID. Buzz i ID. Buzz Cargo zapewniają bardzo dużo miejsca. Pięciomiejscowy ID. Buzz może pomieścić nawet 1121 litrów bagażu przy komplecie pasażerów. W przypadku modelu ID. Buzz Cargo z przegrodą za przednim rzędem siedzeń przestrzeń towarowa to ponad 3,9 m3.

Aktualizacja Over-the-air i innowacyjne systemy wspomagające kierowcę

W przypadku ID. Buzz i pozostałych modeli z rodziny ID. aktualizacje oprogramowania można pobierać zdalnie. Zarówno te dotyczące systemu infotainment, jak i związane z ładowaniem czy funkcjami wspomagającymi kierowcę. Gama systemów wspomagających kierowcę obejmuje innowacyjnie połączone technologie, takie jak nowa funkcja „Trained Parking” (automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych), „Car2X” (ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowsza wersja „Travel Assist”, wykorzystująca dane z crowdsourcingu; system umożliwia częściowo automatyczną jazdę w pełnym zakresie prędkości.

Debiut w salonach już jesienią

Produkcja Volkswagena ID. Buzz rozpocznie się w pierwszym półroczu, a wprowadzenie auta na rynek europejski odbędzie nieco później – jesienią. ID. Buzz będzie sprzedawany także w USA – to będzie powrót legendy do tego kraju.

Czytaj też:
Volkswagen mimo kłopotów będzie produkował. Inaczej niż Fiat w Tychach

Galeria:
VW ID.Buzz
Źródło: VWSD