Polscy przedsiębiorcy powoli się rozkręcają. Kupują więcej aut dostawczych

Polscy przedsiębiorcy powoli się rozkręcają. Kupują więcej aut dostawczych

Toyota Proace
Toyota Proace Źródło:Toyota
Do przebicia poziomu sprzedaży sprzed roku jest wciąż daleko, ale polscy właściciele firm z miesiąca na miesiąc kupują do swoich flot coraz więcej dostawczaków.

Podsumowania wyników lutego 2022 roku dokonał Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, na podstawie danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów.


W lutym 2022 roku zarejestrowano w Polsce 5 223 samochody dostawcze, o 9,5 proc. mniej niż rok wcześniej i o 16,20 proc. więcej niż w styczniu 2022 roku. W 2022 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 9 718 samochodów dostawczych, o 6,5 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Siedem z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku, w tym najbardziej Mitsubishi i Isuzu, po 110 proc. każdy. Największy spadek zanotował Fiat – o 56,44 proc.

Renault wciąż liderem w Polsce

Tytuł lidera rynku w 2022 roku dzierży dotychczas Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 2 483 aut tej marki, o 55,38 proc. więcej niż w 2021 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 25,55 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 1 115 sztuk, o 67,92 proc. więcej niż w 2021 roku. Udział marki w rynku wyniósł 11,47 proc. Na trzecim miejscu jest Ford. W 2022 roku klienci tego producenta zarejestrowali dotychczas 1 109 pojazdów dostawczych, o 31,12 proc. mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,41 proc. Na czwartej pozycji znalazło się Iveco, a na piątej pozycji uplasował się Mercedes.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2022 roku jest Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Mercedes Sprinter, a na czwartej Ford Transit. Pierwszą piątkę zamyka Toyota Proace City.

Czytaj też:
Wojna w Ukrainie. Ford opuszcza Rosję, kraj agresora. Stellantis wspiera uchodźców pieniędzmi

Źródło: IBRM Samar, CEPiK