Najlepiej i najgorzej hamujące samochody. Jest ranking niemieckiego ADAC, sprawdzono ponad 400 aut

Najlepiej i najgorzej hamujące samochody. Jest ranking niemieckiego ADAC, sprawdzono ponad 400 aut

Ślady hamowania, zdj. ilustracyjne
Ślady hamowania, zdj. ilustracyjne Źródło:Fotolia / Friedberg
Największy niemiecki automobilklub ADAC prześwietlił układy hamowania różnych samochodów, dzieląc ranking na auta na spalinowe, hybrydowe i elektryczne. Mamy zbiorcze wyniki zestawienia.

O rankingu niemieckiego automobilklubu ADAC pisze „Auto-Świat”. Ja zauważa periodyk, „pomiędzy samochodami z silnikami spalinowymi, hybrydami i elektrykami istnieją różnice w kwestii skutecznego hamowania.

Test ADAC był zakrojony na bardzo szeroką skalę. Przetestowano ponad 400 samochodów z różnymi napędami i zasilaniem. Jak czytamy, w teście najlepiej wypadły samochody z oponami o bardziej sportowej charakterystyce. Sprawdzono także, czy cięższe samochody hamują gorzej od lżejszych, a ściślej czy modele z dużymi akumulatorami o masie nawet kilkuset kg radzą sobie gorzej od lżejszych wersji z tradycyjnym napędem.

Dodajmy za „Auto-Światem”, że średnia długości drogi hamowania dla modeli spalinowych wynosi 35,6 m, dla hybryd plug-in 36,2 m, a dla wozów elektrycznych 36 m. A oto szczegółowe wyniki testu:

Samochody spalinowe

Najlepsze

  • Porsche 911 Carrera S (Pirelli P Zero 245/35 R20 i 305/30 R21) - 30,9 m
  • BMW M5 (Pirelli P Zero 275/35 R20 i 285/35 R20) - 31,3 m
  • Seat Leon ST Cupra R (Michelin Pilot Sport Cup 2 235/35 R19) - 31,8 m
  • Audi A7 (Michelin Pilot Sport 4 255/40 R20) - 32,1 m
  • Ford Focus 1.0 EcoBoost (Continental Sport Contact 5 215/50 R17) - 32,1 m

Najgorsze

  • Toyota Aygo (Continental EcoContact 165/60 R15) - 39,1 m
  • Suzuki Ignis (Bridgestone Ecopia EP150 175/60 R16) - 39,9 m
  • Land Rover Discovery (Pirelli Scorpion Verde all season 255/55 R20) - 40,9 m
  • Peugeot Rifter (Michelin Latitude Tour HP 215/65 R16) - 41,4 m
  • Suzuki Jimny (Bridgestone Dueler 195/80 R15) - 45,2 m

Hybrydy plug-in (PHEV)

Najlepsze

  • Mercedes GLE 350de (Pirelli P Zero 275/45 R21 i 315/40 R21) - 33,2 m
  • Polestar 1 (Pirelli P Zero 275/30 R21 i 295/30 R21) - 33,2 m
  • BMW 745e (Pirelli P Zero 245/45 R19) - 33,3 m
  • Volkswagen Golf GTE (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17) - 33,4 m
  • Kia Sorento 1.6 T-GDI (Continental Premium Contact 6 235/55 R19) - 33,5 m

Najgorsze

  • Renault Captur E-Tech Plug-In 160 (Michelin Primacy 4 215/55 R18) - 37,2 m
  • Kia Optima Sportswagon 2.0 GDI PHEV (Nexen NFera SU 1 215/55 R17) - 38,1 m
  • Toyota RAV4 2.5 PHEV (Bridgestone Alenza 225/60 R18) - 38,4 m
  • Toyota Prius 1.8 PHEV (Toyo Nano Energy J61 195/65 R15) - 39,4 m
  • Suzuki Across 2.5 PHEV E-Four (Yokohama AVID GT BluEarth 235/55 R19) - 39,7 m

Samochody elektryczne

Najlepsze

  • Polestar 2 (Continental Sport Contact 6 245/40 R20) - 31,6 m
  • Mazda MX-30 (Falken Azenis FK 510 SUV 215/55 R18) - 33 m
  • Audi E-tron Sportback 55 S line quattro (Bridgestone Alenza 001 255/50 R20) - 33,5 m
  • Volvo XC40 Recharge Twin Pro AWD (Continental Eco Contact 6 235/50 R19 I 255/45 R19) - 33,5 m
  • Opel Ampera-E First Edition (Michelin Primacy 3 215/50 R17) - 34,3 m

Najgorsze

  • Mini Cooper SE XL (Hankook Ventus S1 evo 205/45 R17) - 36,8 m
  • Nissan Leaf 62 kWh e+ (Dunlop ENA-SAVE EC300 215/50 R17) - 37 m
  • MG ZS EV Luxury (Michelin Primacy 3 215/50 R17) - 37,6 m
  • Smart Fortwo Coupe EQ (Continental eContact Blueco 165/65 R15 I 185/60 R15) - 39,1 m
  • Hyundai Kona Elektro 64 kWh Premium (Nexen N Fera SU1 215/44 R17) - 40,3 m

Czytaj też:
Nowa Mazda CX-60 PHEV. Wyceniono flagowego SUV-a japońskiej marki

Źródło: Auto-Świat, ADAC