Naprawa samochodu oczami Polaków. Połowa nie może znaleźć warsztatu godnego zaufania

Naprawa samochodu oczami Polaków. Połowa nie może znaleźć warsztatu godnego zaufania

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowy Źródło:Pexels / Malte luk
20 proc. Polaków ma negatywne doświadczenia z warsztatami samochodowymi. Może dlatego przywiązujemy się do tych sprawdzonych?

Z badania przeprowadzonego przez Kantar Polska na zlecenie Q Service Castrol wynika, że polscy kierowcy są przywiązani do „swoich warsztatów”. 65 proc. badanych przyznaje, że korzysta z usług tego samego autoserwisu więcej niż raz. Ponadto, 1/5 respondentów deklaruje, że miało bardzo wiele negatywnych doświadczeń we współpracy z mechanikami.

W badaniu wzięli udział kierowcy, posiadający samochody starsze niż 2 lata. Celem przeprowadzonej ankiety było uzyskanie odpowiedzi na pytanie, z jakimi problemami mierzą się klienci warsztatów samochodowych, a także co jest dla nich kluczowe w przypadku oddawania samochodów do serwisu.

– Z badania wynika, że prawie każdy posiadacz samochodu w Polsce odwiedził w ubiegłym roku warsztat samochodowy przynajmniej raz, a 75 proc. badanych było klientami autoserwisu minimum dwukrotnie. Najczęściej powodem spotkań Polaków z mechanikami są drobne naprawy, a także obowiązkowe przeglądy – mówi Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.

Terminowość oraz częsty kontakt z klientem na wagę złota

Polscy kierowcy zwracają uwagę na trudności, z jakimi mierzą się, szukając odpowiedniego warsztatu. 49 proc. badanych podkreśla, że nie jest łatwo znaleźć miejsce godne zaufania.

Polskim klientom zależy najbardziej na gwarancji wykonanej usługi, a także na podaniu szacunkowej kwoty naprawy przed jej wykonaniem. Ważne jest również dotrzymywanie umówionych wcześniej terminów, udzielanie informacji o postępie prac naprawczych, a także używanie dobrych jakościowo części zamiennych.

Lokalizacja serwisu samochodowego nie jest najważniejsza

Na jakie inne cechy warsztatu zwracają uwagę klienci? Według badania istotnymi kwestiami są również: szybkość realizacji naprawy, szeroki zakres proponowanych usług, jak również traktowanie klientów z szacunkiem oraz cierpliwością.

Co ciekawe, kluczową kwestią przy wyborze serwisu samochodowego nie jest lokalizacja. Tylko 21 proc. respondentów biorących udział w badaniu odpowiedziało, że aspekt związany z bliskim położeniem zakładu ma dla nich bardzo duże znaczenie.

Opinia innych ma dużą wartość

Bardzo ważną rolę w procesie decyzyjnym przy wyborze warsztatu samochodowego odgrywają polecenia – od znajomych, przyjaciół czy najbliższej rodziny. Z tej formy rekomendacji skorzystała prawie połowa ankietowanych. Ponadto, 41 proc. przebadanych respondentów podkreśla, że samochód jest dla nich bardzo ważny, co przekłada się bezpośrednio na poświęcanie znacznej uwagi wszystkim kwestiom związanym z jego eksploatacją oraz naprawą.

Czytaj też:
Polisy OC staniały. A jak wygląda sytuacja z ubezpieczeniami AC?

Źródło: Castrol, Kantar