Tego auta jeszcze nie ma, a Polacy już zaczęli je masowo zamawiać. Gorące przyjęcie SUV-a Mazdy

Tego auta jeszcze nie ma, a Polacy już zaczęli je masowo zamawiać. Gorące przyjęcie SUV-a Mazdy

Mazda CX-60
Mazda CX-60 Źródło: Mazda
W zaledwie tydzień od rozpoczęcia w Polsce przedsprzedaży nowego, flagowego modelu Mazdy CX-60, dealerzy Mazdy zebrali już 100 zamówień na ten samochód.

Największy SUV w europejskiej ofercie jest też pierwszym modelem japońskiego producenta oferowanym z autorskim rozwiązaniem PHEV – hybrydy typu plug-in z możliwością ładowania z gniazdka. Ten napęd opierający się na silniku benzynowym 2,5 Skyactiv-G o mocy 192 KM oraz silniku elektrycznym o mocy 100 kW przekazuje systemową moc maksymalną 327 KM na wszystkie koła i czyni z CX-60 najmocniejszą seryjnie produkowaną Mazdę w historii.

Mazda CX-60

Klienci szukali mocniejszej Mazdy

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z przyjęcia naszego nowego modelu przez klientów. Po raz pierwszy w historii Mazdy w Polsce zebraliśmy tak dużo zamówień w tak krótkim czasie i to zaledwie w tydzień od światowej premiery, która miała charakter prezentacji online. Ten wynik cieszy jeszcze bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że początkowo wprowadzamy CX-60 z napędem PHEV, który jest ciągle niszowym rozwiązaniem w segmencie D SUV. W zeszłym roku wszyscy konkurenci premium – Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60 – zanotowali w Polsce łącznie 1628 rejestracji wersji z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka, co stanowiło zaledwie 5,3 proc. ogółu w tym segmencie. Popularność Mazdy CX-60 to też dowód na to, o czym mówili nam nasi klienci jeżdżący głównie Mazdą 6 i Mazdą CX-5, że myśląc o kolejnej Maździe poszukują czegoś większego, mocniejszego – mówi Piotr Nowak, dyrektor sprzedaży Mazda Motor Poland.

Mazda CX-60

Mazda ma lojalnych klientów indywidualnych

W rzeczywistości większość, bo blisko 70 proc. zebranych zamówień pochodzi od klientów lojalnych, którzy jeżdżą obecnie innym modelem Mazdy. Dla nich przygotowana została oferta specjalna, która pierwszym 60 osobom daje możliwość odbioru samochodów w pierwszej kolejności, a także propozycja wyboru panoramicznego dachu za złotówkę, vouchera na akcesoria Mazdy o wartości 5900 zł lub oferty ubezpieczenia samochodu w programie Mazda Ubezpieczenia.

Mazda CX-60

Z danych wynika, że spośród wszystkich klientów największą popularnością cieszy się wersja Homura, na którą zdecydowało się 57 proc. nabywców, natomiast najwyższą wersję Takumi wybrało 27 proc. zamawiających. Wśród kolorów przoduje nowy Rhodium White, na który zdecydował się co czwarty klient, tuż przed Soul Red Crystal z 23 proc. zamówień. Co 5 osoba wykonująca konfigurację u dealera podpisuje zamówienie Mazdy CX-60, rekordzista wyspecyfikował swój egzemplarz za 316 tys. zł.

Dostawy jesienią, CX-60 od 229 tys. zł

Pierwsze egzemplarze nowej Mazdy CX-60 PHEV trafią do klientów w październiku, wówczas we wszystkich polskich salonach pojawią się też samochody ekspozycyjne i demonstracyjne. W wakacje Mazda Motor Poland planuje cykl premierowych prezentacji u dealerów.

Mazda CX-60

Mazda CX-60 PHEV o mocy 327 KM, której standardowa specyfikacja Prime-Line obejmuje m.in. reflektory LED ze spryskiwaczami, fabryczną nawigację satelitarną, tempomat, felgi 18”, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz automatyczną przekładnię i napęd na wszystkie koła, będzie dostępna w leasingu Mazda Finance od 2050 zł netto miesięcznie przy 15 proc. wpłaty własnej i finansowaniu na 36 miesięcy z rocznym przebiegiem 20 tys. km. Cennik Mazdy CX-60 zaczyna się od kwoty 229 900 zł.

Czytaj też:
Nowa Mazda CX-60 PHEV. Wyceniono flagowego SUV-a japońskiej marki

Źródło: Mazda, Mototarget