Kia zdradza swój plan „podboju świata”. 4 mln aut rocznie i 1,2 mln elektryków

Kia zdradza swój plan „podboju świata”. 4 mln aut rocznie i 1,2 mln elektryków

KIA EV9 Concept
KIA EV9 Concept Źródło:KIA
Kia przedstawiła plan działań do 2030 roku. Marka chce osiągnąć do tego czasu roczną sprzedaż na świecie na poziomie 4 milionów samochodów i mieć 14 modeli typu BEV (czysto elektrycznych).

Kia Corporation zaprezentowała strategiczne zobowiązania. Najważniejsze z nich dotyczy objęcia do 2030 roku pozycji lidera w dziedzinie zrównoważonej mobilności. Plan działania opiera się na strategii „Plan S” zaprezentowanej po raz pierwszy w 2020 roku.

Kia ogłosiła również cztery kluczowe cele biznesowe, które zamierza osiągnąć do 2030 roku. Obejmują one – przyspieszenie przejścia na samochody elektryczne i osiągnięcie rocznej sprzedaży 1,2 miliona aut typu BEV; sprzedaż 4 mln samochodów rocznie, w tym ponad 2 mln aut przyjaznych środowisku; rozszerzenie oferty samochodów połączonych z siecią i wprowadzenie technologii autonomicznej jazdy we wszystkich nowych modelach; objęcie pozycji światowego lidera pod względem oferty samochodów konstruowanych na konkretne potrzeby (PBV).

z 3,5 do 4 mln aut rocznie

Począwszy od celu sprzedaży na poziomie 3,15 miliona samochodów rocznie w 2022 roku, Kia zamierza kontynuować wzrost ilościowy. Celem jest osiągnięcie sprzedaży 4 milionów aut rocznie w 2030 roku, co stanowi jej 27-procentowy wzrost w stosunku do wyniku, który Kia założyła na 2022 rok.

W ramach wzrostu ilościowego marka zwiększy również sprzedaż samochodów przyjaznych środowisku (w tym modeli typu BEV, hybrydowych typu plug-in PHEV i hybrydowych HEV). Kia zwiększy udział samochodów przyjaznych środowisku w sprzedaży na świecie z 17 procent w 2022 roku do 52 procent w 2030 roku.

14 elektryków w gamie

Począwszy od 2023 roku, Kia planuje wprowadzać na rynek co najmniej dwa modele typu BEV rocznie i do 2027 roku mieć w gamie aż 14 samochodów elektrycznych. W porównaniu z poprzednim planem, który zakładał 11 modeli do 2026 roku, Kia zamierza powiększyć gamę o dwa elektryczne pick-upy oraz o podstawowy model typu BEV.

Kia planuje umocnić wiodącą pozycję na rynku samochodów elektrycznych poprzez debiut flagowego modelu, którym będzie EV9. Jego premierę zapowiedziano na 2023 rok. EV9 to duży SUV o długości około 5 metrów, który będzie miał przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5 sekund i zasięg około 540 km przy w pełni naładowanym akumulatorze. EV9 będzie mógł zapewnić zasięg 100 km po zaledwie sześciu minutach ładowania.

Skupienie na autach specjalistycznych

Za cel Kia stawia sobie także dostarczanie klientom specjalistycznych pojazdów w oparciu o ich specyficzne potrzeby. W tym celu planuje się stworzyć specjalny kanał komunikacji, który będzie poświęcony modelom typu PBV. Dzięki temu Kia będzie w stanie szybko i dokładnie odpowiadać na wymagania klientów. Kia zamierza również stworzyć zintegrowaną platformę danych, dzięki której będzie mogła zapewnić usługi i rozwiązania dostosowane do różnych modeli biznesowych w takich obszarach, jak ładowanie samochodów, obsługa i zarządzanie.

Kia ogłosiła również swoje średnio- i długoterminowe cele finansowe. Do 2026 roku firma zamierza osiągnąć łącznie 120 bln wonów przychodu brutto, przy 10 bln wonów zysku operacyjnego i marży zysku operacyjnego na poziomie 8,3 procent. Do 2026 roku Kia zamierza zwiększyć kapitalizację rynkową do 100 bln wonów, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do 33 bln wonów na koniec 2021 roku.

Czytaj też:
Samochód Roku 2022 dostał dodatkowo prestiżową „czerwoną kropkę” za wzornictwo

Źródło: Kia