Tyskie zakłady ruszyły z produkcją. Na jak długo starczy części tym razem?

Tyskie zakłady ruszyły z produkcją. Na jak długo starczy części tym razem?

Fabryka Fiata w Tychach
Fabryka Fiata w Tychach Źródło:FCA
Od poniedziałku zakład firmy FCA Poland, który w ubiegłym tygodniu wstrzymał montaż samochodów z powodu braku półprzewodników, pracuje pełną parą.

O zmianie na dobre w Tychach donosi Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jak czytamy, w ubiegłym tygodniu fabryka FCA Poland w Tychach nie wyprodukowała ani jednego egzemplarza Fiata 500, Abartha czy Lancii Ypsilon. Spowodowane to było brakiem komponentów elektronicznych do produkcji samochodów, a więc problemem, z którym nie tylko ten zakład, ale cała branża boryka się już od kilku miesięcy. 21 marca fabryka wznowiła produkcję. – Od poniedziałku zakład pracuje pełna parą – potwierdził Rafał Grzanecki, rzecznik prasowy firmy FCA Poland.

Te kłopoty trwają już ponad rok

Problemy z dostawami mikroprocesorów doskwierały tyskiej fabryce FCA Poland także w minionym roku, co przyczyniło się do kolejnego z rzędu spadku poziomu produkcji. W 2021 r zakład opuściło 169 215 samochodów wobec 173 950 sztuk w roku poprzednim i 263 176 egzemplarzy w roku 2019.

W 2021 roku fabryka dostarczyła na rynek 127 042 sztuki Fiata 500 (w tym Abartha) wobec 137 215 egzemplarzy (minus 7,41 proc.) w roku poprzednim. Wzrost produkcji zanotowała natomiast Lancia Ypsilon. Od stycznia do grudnia 2021 r. z fabryki należącej do koncernu Stellantis wyjechało 42 173 sztuki tego modelu wobec 36 735 egzemplarzy w roku 2020.

Czytaj też:
Będzie w pełni elektryczny Jeep i RAM 1500. Czwarty koncern świata ogłosił, jak zamierza stać się pierwszym

Źródło: IBRM Samar