Jest nowa Honda Civic e:HEV. To już 11 generacja

Jest nowa Honda Civic e:HEV. To już 11 generacja

Honda Civic e:HEV
Honda Civic e:HEV Źródło: Honda
Model będzie oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym. Maksymalna moc układu jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego i wynosi 135 kW, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm. Europejscy klienci będą mogli kupować model od jesieni 2022.

Honda zaprezentowała zupełnie nowy model Civic e:HEV, który jest jedenastą generacją kultowego kompaktu. Premierowy hybrydowy Civic ma w standardzie, hybrydowy układ napędowy e:HEV.

Zmiany w designie

Nowy Civic charakteryzuje się elegancką, sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki obniżeniu o 25 mm linii maski w stosunku do poprzedniej generacji. Jednocześnie zwiększeniu uległa powierzchnia szyb. Aby stworzyć wrażenie elegancji zastosowano czystsze, spokojniejsze wykończenie powierzchni, z bardziej wyrazistymi liniami podziału, podkreślającymi kluczowe elementy.

Niżej poprowadzona linia szyb podkreśla sylwetkę pojazdu, a także zapewnia lepszą widoczność z tylnych siedzeń. W porównaniu z poprzednią generacją Civic, podstawa słupka A została przesunięta do tyłu i jest obecnie w jednej linii z osią przednich kół.

Smuklejszy profil nadwozia sprawia, że opony wydają się większe. W połączeniu z szerszym rozstawem kół i mniejszymi wnękami nadkoli sprawia, że samochód ma bardziej sportową, bliską nawierzchni bryłę.

Jedenasta generacja jest bardziej przestronna i funkcjonalna niż wszystkie wcześniejsze. Dłuższy o 35 mm rozstaw osi pozwolił projektantom stworzyć przestronniejszą i wygodniejszą kabinę, a także poprawić osiągi dynamiczne i stabilność przy jeździe na wprost. Klapę bagażnika wykonano z żywic polimerowych, co jest nowością w Civicu. Dzięki zastosowaniu nowej technologii produkcyjnej, zmniejszono masę całego elementu o 20 proc. Ułatwia to otwieranie i zamykanie bagażnika. Ponadto rozsunięto na zewnątrz zawiasy, co pozwoliło uzyskać bardziej estetyczną linię dachu i wpłynęło na bardziej smukły wygląd tyłu pojazdu.

Honda Civic. Nowe wnętrze

Horyzontalny styl deski rozdzielczej Civica podkreśla szerokość kabiny. W połączeniu z szerszym polem widzenia daje to wrażenie przestronności i otwartości. We wnętrzu zastosowano również nowe, przyjemne w dotyku materiały wysokiej jakości, a także metalową kratkę nawiewu powietrza o wzorze plastra miodu, biegnącą przez całą szerokość deski rozdzielczej. W wersji Advance wyświetlacz kierowcy jest teraz wyposażony w 10,2-calowy kolorowy panel LCD HD, zapewniający lepszą jakość obrazu.

Nowy Civic oferuje intuicyjny w obsłudze pakiet systemów informacyjno-rozrywkowych. Centralny ekran dotykowy został powiększony do 9 cali i przesunięty w górę, aby ograniczyć rozpraszanie kierowcy, wynikające z przenoszenia wzroku zbyt nisko. System jest przygotowany do obsługi Android Auto i bezprzewodowej komunikacji poprzez Apple CarPlay. W wersji Sport wprowadzono osiem głośników, natomiast w wersji Advance – 12 głośników Bose klasy premium.

Nowa Honda Civic. Zaawansowany układ napędowy e:HEV

Sprawdzony układ napędowy Hondy e:HEV (hybrid electric vehicle) oferowany jest w standardzie. W nowym Civicu łączy on 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Zostały one sprzężone z nowoopracowanym 2-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującym w cyklu Atkinsona. Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm.

Podstawową siłę napędową nowego Civica zapewniają dwa współpracujące ze sobą, mocne silniki elektryczne. Silnik spalinowy jest sterowany przez nową, kompaktową jednostkę sterującą przepływem mocy, która teraz znajduje się pod maską wraz z resztą układu napędowego. Pod tylnymi siedzeniami znajduje się najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii.

Zaawansowany układ może płynnie przełączać się pomiędzy napędami elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy – Eco, Normal, Sport i nowego Individual, który umożliwia oddzielne ustawienie parametrów silnika, układu kierowniczego oraz zegarów w kokpicie, aby dostosować reakcje pojazdu do potrzeb kierowcy.

Centralnym elementem systemu e:HEV jest przekładnia e-CVT o stałym przełożeniu, zaprojektowana z myślą o obniżeniu do minimum oporów tarcia, kontrolowana przez inteligentny układ sterowania przepływem mocy, który dostosowuje charakter pracy pojazdu do każdej sytuacji na drodze.

Czytaj też:
Te auta najczęściej padają łupem polskich złodziei

Galeria:
Honda Civic e:HEV
Źródło: Honda