Oto elektryki, które zimą tracą najwięcej z zasięgu. Miażdżący ranking ADAC

Oto elektryki, które zimą tracą najwięcej z zasięgu. Miażdżący ranking ADAC

Jazda samochodem zimą
Jazda samochodem zimą Źródło:Oponeo.pl
Samochody elektryczne niestety nadal cierpią na bolączki typowe dla urządzeń zasilanych bateryjnie: napędzanych energią elektryczną. Pomimo wielu lat pracy nad pojazdami bezemisyjnymi – efektywność podróżowania elektrykami wciąż spada w niskich temperaturach. Niemiecki ADAC przygotował zestawienie samochodów, których zasięg spada zimą najbardziej.

Według danych przedstawionych przez niemiecki automobilklub ADAC przy minusowych temperaturach samochody elektryczne zużywają od 34 do blisko 100 proc. więcej prądu. Z tego powodu zasięg „elektryka” zimą może spaść od 25 do nawet 50 proc.

Niemiecki ADAC znany jest z przedstawiania wielu obiektywnych badań dotyczących realnych parametrów pojazdów. W jednym z najnowszych raportów niemieccy specjaliści wzięli na tapet temat spadku zasięgu samochodów elektrycznych przy minusowych temperaturach.

Wszystkie auta były badane w tych samych warunkach

Badanie odbyło się w temperaturach rzędu -7 stopni Celsjusza, a wyniki były porównywane do analogicznego poboru przy 14 stopniach na plusie. Eksperci sprawdzili siedem różnych eklektycznych modeli samochodów, by z tej grupy kontrolnej wyłonić samochody o najniższym zasięgu i te, które przejadą najwięcej przy niskich temperaturach. Testowane samochody to: Fiat 500e, Ford Mustang Mach-e, Hyundai Kona Electric, Lexus UX300e, Nissan Leaf E+, Renault Zoe oraz Volkswagen ID.3.

Miażdżące dla elektryków wyniki testu

Oto ranking. Im jest dalej, tym gorzej. Miejsce 1 zajęło auto, które wykazało największy spadek zasięgu przy minusowych temperaturach. Z kolei miejsce 7 wóz, który z zimą dał sobie radę najlepiej.

Miejsce 7 

Fiat 500e

  • Zasięg przy temperaturze +14℃ [w km]: 244
  • Spadek zasięgu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: -25
  • Wzrost poboru prądu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: +34

Miejsce 6 

Renault Zoe

  • Zasięg przy temperaturze +14℃ [w km]: 351
  • Spadek zasięgu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: -30
  • Wzrost poboru prądu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: +44

Miejsce 5 

Hyundai Kona Electric

  • Zasięg przy temperaturze +14℃ [w km]: 215
  • Spadek zasięgu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: -32
  • Wzrost poboru prądu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: +46

Miejsce 4 

Ford Mustang Mach-E

  • Zasięg przy temperaturze +14℃ [w km]: 300
  • Spadek zasięgu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: -33
  • Wzrost poboru prądu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: +48

Miejsce 3 

Lexus UX300e

  • Zasięg przy temperaturze +14℃ [w km]: 224
  • Spadek zasięgu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: -37
  • Wzrost poboru prądu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: +59

Miejsce 2 

Nissan Leaf E+

  • Zasięg przy temperaturze +14℃ [w km]: 332
  • Spadek zasięgu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: -37
  • Wzrost poboru prądu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: +59

Miejsce 1 

Volkswagen ID.3

  • Zasięg przy temperaturze +14℃ [w km]: 324
  • Spadek zasięgu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: -50
  • Wzrost poboru prądu przy temperaturze -7℃ [w proc.]: +99

Czytaj też:
Kia zdradza swój plan „podboju świata”. 4 mln aut rocznie i 1,2 mln elektryków

Źródło: ADAC