Wielkopolskie fabryki Volkswagena ruszyły. Ale sytuacja jest „bardzo dynamiczna”

Wielkopolskie fabryki Volkswagena ruszyły. Ale sytuacja jest „bardzo dynamiczna”

Fabryka Volkswagena w Poznaniu
Fabryka Volkswagena w PoznaniuŹródło:VW
Zakłady spółki Volkswagen Poznań w Poznaniu i we Wrześni, po ponad dwutygodniowej przerwie związanej z niedoborami podzespołów, wznowiły działalność. Na jak długo?

Powodem bardzo długiego przestoju były zakłócenia w łańcuchu dostaw zaistniałe po inwazji Rosji na Ukrainę. 28 marca ponownie ruszyła produkcja zarówno w zakładzie w Poznaniu, w którym wytwarzane są Volkswageny Caddy i T6.1 oraz Fordy Tourneo Connect, jak i w zakładzie we Wrześni, produkującym Volkswageny Crafter i MAN TGE. – 10 marca byliśmy zmuszeni czasowo zatrzymać produkcję w naszych zakładach, co było związane z niedoborami m.in. produkowanych na Ukrainie wiązek elektrycznych – mówi Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań. – Teraz produkcja została wznowiona, jednak cały czas sytuacja jest bardzo dynamiczna – dodaje.

Kluczowy zakład w Wielkopolsce

Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. Od ponad 15 lat w Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata. Volkswagen Poznań to obecnie największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju. Firma zatrudnia 10 tys. pracowników. W październiku 2016 otwarto nową fabrykę modelu Crafter w Białężycach k. Wrześni. Na poznańskiej Wildzie działa odlewnia, która dostarcza komponenty aluminiowe do wielu fabryk koncernu Volkswagen AG na całym świecie. W latach 2019-2020 spółka była liderem w Polsce pod względem liczby wyprodukowanych samochodów.

Czytaj też:
Tyskie zakłady ruszyły z produkcją. Na jak długo starczy części tym razem?

Źródło: Volkswagen Poznań