Koniec diesli w Audi dotyczyć jak na razie będzie jedynie rynku holenderskiego. Marka właśnie ogłosiła, że w tym kraju kierowcy nie kupią już nowych samochodów spod znaku czterech pierścieni napędzanych olejem napędowym. Jakie są tego powody? Dosyć prozaiczne, zapotrzebowanie na tego typu auta w tym konkretnym kraju było ostatnio znikome.
Tylko Holandia?
Decyzja Audi o zakończeniu sprzedaży diesli w Holandii od kwietnia tego roku jest bezpośrednim skutkiem gwałtownie spadającego popytu na auta z takimi silnikami w segmencie premium. Jak informują przedstawiciele marki, tylko 1 proc. wszystkich samochodów sprzedanych w segmencie w ubiegłym roku było nadal wyposażonych w silnik wysokoprężny. Spodziewany rozwój rynku na najbliższe lata również nie sprzyjają temu by inwestować w diesle.
Audi stawia na hybrydy i elektryki
Za pośrednictwem holenderskiego przedstawicielstwa marka poinformowała także, że od kwietnia Audi w Holandii skoncentruje się nie tylko na silnikach benzynowych, ale przede wszystkim na hybrydach typu plug-in (PHEV) i w pełni elektrycznych (BEV). Oznacza to, że w Niderlandach modele Audi będą teraz dostępne jako hybrydy plug-in oraz jako w pełni elektryczny E-trony, a także w pełnej gamie silników benzynowych.
Czytaj też:
Tajemnica napędu Audi RS 3, dla pasjonatów techniki. Jak to działa, że można driftować?
Audi A6 Avant E-tron Concept