Jak czytamy w komunikacie, „przejęcie jest zatem naturalnym krokiem japońskiego producenta na drodze do pełnej kontroli nad własnym projektem Formuły E”.
Nissan przystąpił do serii w 2018 r. we współpracy z e.dams, w ramach której obie firmy miały ścigać się wspólnie w mistrzostwach samochodów elektrycznych jako zespół Formuły E Nissan e.dams. W marcu 2021 r. producent poinformował o rozpoczęciu udziału w zawodach Formuły E Gen3, zaplanowanych na okres od sezonu 9 (2022/23) do końca sezonu 12 (2025/26).
Zmiana własności oraz wprowadzenie nowej struktury zarządzania następuje ze skutkiem natychmiastowym. Tommaso Volpe, dyrektor generalny Formuły E Nissana, będzie jednocześnie dyrektorem zarządzającym e.dams.
Japoński producent chce wykorzystać swoje doświadczenie zdobyte podczas wyścigów, aby przenosić wiedzę i technologię między torami Formuły E a drogami publicznymi i projektować lepsze samochody elektryczne dla swoich klientów.
Nissan w Formule E
Nissan zadebiutował w wyścigach samochodów elektrycznych w sezonie 5 (2018/19) Mistrzostw Świata ABB FIA Formuły E jako pierwszy i jedyny japoński producent uczestniczący w tej serii.
W bieżącym, ósmym sezonie znakomity „weteran” Sébastien Buemi startuje w barwach zespołu już po raz czwarty, odkąd dołączył do Nissan e.dams na początku swojej kariery w Formule E w 2018 r. Partnerem Szwajcara jest wschodząca gwiazda – Maximilian Günther, należący do zespołu od września 2021 r. Niemiecki kierowca już wcześniej wykazał się świetną formą w mistrzostwach, wygrywając trzy wyścigi i raz stając na drugim miejscu podium.
Leaf i Ariya
Buemi już po raz kolejny startuje w bolidzie z numerem 23 nazwanym Ariya, tak jak nowy crossover-coupé japońskiego producenta. Samochód Günthera z numerem 22 nosi nazwę Leaf – tak nazywa się również popularny model elektrycznego Nissana, którego pierwsza generacja trafiła na rynek w 2010 r.