Były kłopoty, ale udało się je przezwyciężyć. Renault wychodzi na prostą

Były kłopoty, ale udało się je przezwyciężyć. Renault wychodzi na prostą

Renault Austral
Renault AustralŹródło:Renault
Renault ogłosiło wyniki za I kwartał 2022 roku. Są zaskakująco dobre. Firma uznaje, że to wynik dobrych decyzji biznesowych w kryzysowych latach 2020 i 2021.

Ogólnoświatowa sprzedaż Grupy Renault w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosła 552 tys. samochodów pomimo nadal występujących zakłóceń na rynku. Obroty w tym kwartale osiągnęły poziom 9,7 miliarda euro, co oznacza spadek o 2,7 proc. (-0,7 proc. przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji).

Portfel zamówień Grupy w Europie osiągnął na koniec marca najwyższy poziom od 15 lat i stanowi odpowiednik 3,9 miesiąca sprzedaży. Jak czytamy, to efekt polityki handlowej wsparty przez sukces nowych produktów, które umożliwiają Grupie Renault umocnienie pozycji lidera na rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych.

W pierwszym kwartale przyjęto ponad 9000 zamówień miesięcznie na model Renault Arkana, w tym 60 proc. stanowią wersje E-Tech. 60 proc. zamówień zostało złożonych przez klientów indywidualnych.

Galeria:
Renault Austral

Doskonałe wyniki Dacii i dobra sprzedaż wersji zelektryfikowanych

Także Renault Megane E-Tech Elektryczne ma za sobą obiecujący debiut. W ciągu dwóch miesięcy klienci złożyli ponad 10 tysięcy zamówień, w tym 70 proc. stanowią wyższe wersje wyposażenia.

Z kolei Dacia Sandero nadal jest najlepiej sprzedającym się modelem na rynku klientów indywidualnych w Europie, a w 100 proc. elektryczna Dacia Spring z ponad 9 tys. sprzedanych w Europie samochodów i 20 500 zamówień w pierwszym kwartale tego roku jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym we Francji.

Na nowego Joggera w ciągu czterech miesięcy zebrano 36 500 zamówień, a 70 proc. miksu w Europie stanowią wyższe wersje wyposażenia. Gama E-Tech (samochody w 100 proc. elektryczne, hybrydy ładowane i hybrydy miękkie) stanowi 36 proc. wszystkich sprzedanych samochodów osobowych marki Renault w ostatnim kwartale, o 13 punktów więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku.

Wojna w Ukrainie nie pomaga

– Rośnie sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach, a proaktywna polityka handlowa, wdrożona przez Grupę w połowie 2020 roku, zaczyna przynosić owoce. Coraz bardziej widać także sukces gamy E-Tech. Portfel zamówień osiągnął rekordowy poziom. Jest coraz mocniejszy dzięki obiecującej, konkurencyjnej ofercie naszych nowych modeli. Pomimo bardzo trudnej sytuacji na rynku, w związku z wojną w Ukrainie, kryzysem półprzewodników i inflacją, Grupa Renault kontynuuje proces poprawy kondycji firmy i przyspiesza wdrażanie strategii – powiedział Thierry Piéton, dyrektor finansowy Grupy Renault.

Czytaj też:
Najważniejsze auto Renault od lat. Oto nowy SUV Austral

Źródło: Renault