Najważniejsze auto Renault od lat. Oto nowy SUV Austral

Najważniejsze auto Renault od lat. Oto nowy SUV Austral

Renault Austral
Renault Austral Źródło: Renault
Renault pokazało swojego nowego SUV-a. Wóz nie będzie miał wersji napędzanej silnikiem Diesla.

Austral wygląda podobnie do elektrycznego Mégane E-Tech Elektrycznego. Zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ma również podobne rozwiązania techniczne.

Austral jest pierwszym modelem Renault zaprojektowanym na bazie najnowszej platformy podłogowej Aliansu (Renault-Nissan-Mitsubishi) CMF-CD. Jest utrzymany w bardzo nowoczesnej stylistyce. Duże koła (do 20” i 720 mm średnicy) podkreślają muskularną linię przedniej maski, którą z obu stron zamykają nadkola.

Nowy Austral ma wszystkie elementy typowe dla SUV-a: przednie i tylne osłony podwozia, kontrastowe boczne listwy ochronne i listwy progowe, wysoki prześwit (170 mm) oraz podwyższoną linię okien dla lepszej ochrony pasażerów.

Renault Austral

Nowoczesne wnętrze z ogromnym ekranem

W środku dominuje ekran OpenR. Zamiast wprowadzać do przestrzeni zakłócające optyczny porządek wloty powietrza, inżynierowie postanowili zamontować w panelu dyskretne centralne wloty. Ich rozmieszczenie nie odbija się na jakości wentylacji, ponieważ układem zarządza wewnętrzny system, kierujący przepływem powietrza. Kolejnym minimalistycznym akcentem jest ultracienka ramka ekranu, która została specjalnie wzmocniona, aby idealnie przylegać do jego powierzchni. Dzięki temu wszystkie obiekty, kolory i powiadomienia są wyświetlane na całej powierzchni ekranu – aż do jego krawędzi.

Renault Austral

Ekran OpenR ma jedną z największych na rynku powierzchni wyświetlacza: 321 cm2 dla zespołu zegarów i wskaźników o przekątnej 12,3’’ (1,920 x 720 pikseli, układ poziomy) oraz 453 cm2 dla centralnego wyświetlacza systemu multimedialnego o przekątnej 12” (1,250 x 1,562 pikseli, układ pionowy), co daje łącznie aż 774 cm2. Dodatkowy obraz w wysokiej rozdzielczości jest wyświetlany na dużym wyświetlaczu Head-Up Display 9,3’’ o powierzchni 210 cm2, co sprawia, że nowy Austral może pochwalić si® jedną z największych na rynku powierzchni wyświetlaczy, która wynosi niemal 1000 cm2!

W wersji podstawowej ekran systemu multimedialnego ma przekątną 9” (1,250 x 834 pikseli, układ poziomy). Oba ekrany mają analogiczną specyfikację techniczną: technologia TFT LCD IPS, rozdzielczość HD, 167 pikseli na 1 cal, częstotliwość odświeżania 60 Hz, głębia koloru: 8 bitów, 16 mln kolorów, 80 proc. palety NTSC, ekran pojemnościowy, który można obsługiwać także w rękawiczkach.

W części ekranu OpenR, na której wyświetlane są informacje z zestawu wskaźników, kierowca może wybrać jeden z czterech trybów wyświetlania, w zależności od tego, jakie dane są potrzebne. Dostępne tryby to: Classic (prędkość, obr./min itd.), Navigation (mapy), Zen (minimalistyczny) i Road (wizualizacja otoczenia i ruchu drogowego).

Renault Austral

Silniki hybrydowe w nowym SUV-ie

Nową platformę zaprojektowano ją z myślą o różnych typach napędu hybrydowego, aby umożliwić wykorzystanie w nowym Renault Austral innowacyjnych zelektryfikowanych zespołów napędowych: nowego silnika E-Tech Hybrid, nowego silnika Mild Hybrid Advanced z akumulatorem 48V oraz silnika Mild Hybrid z akumulatorem 12 V.

Nowe Renault Austral jest oferowane z gamą zespołów napędowych, w skład której wchodzi napęd E-Tech Hybrid nowej generacji z wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem (400 V), rozwijający moc do 200 KM, oraz dwa napędy benzynowe: Mild Hybrid Advanced 48V o mocy 130 KM oraz Mild Hybrid 12V o mocy 140 lub 160 KM.

Hybryda o mocy 160 i 200 KM

Nowy Austral jest pierwszym modelem wyposażonym w nowej generacji zespół napędowy E-Tech „full hybrid”, udoskonalony i samodoładowujący, który zapewnia lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Łączna moc zespołu sięga 146 kW, czyli około 200 KM.

Renault Austral

Technologia E-Tech Hybrid, stworzona i opatentowana przez dział inżynierii Renault, to pomysłowe rozwiązanie które łączy silnik spalinowy, dwa silniki elektryczne – silnik napędowy („e-silnik”) i wysokonapięciowy rozruszniko-alternator typu HSG (High-Voltage Starter Generator) do uruchamiania silnika spalinowego, zmiany przełożeń i doładowywania akumulatora trakcyjnego – oraz akumulator trakcyjny i inteligentną, automatyczną, wielotrybową skrzynię biegów ze sprzęgłem kłowym.

Zespół napędowy E-TECH Hybrid w nowym Renault Austral został wyposażony w nowy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, dysponujący mocą 96 kW i sięgającym 205 Nm momentem obrotowym. Współpracuje on z mocniejszym i dysponującym większym momentem obrotowym silnikiem elektrycznym (50 kW i 205 Nm), pojemniejszym litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym (1,7 kWh /400 V) i 7-przełożeniową skrzynią biegów (dwa dla elektrycznego i pięć dla hybrydowego trybu jazdy). Skrzynia biegów została zoptymalizowana pod względem możliwości przenoszenia momentu obrotowego (410 Nm, poprzednio 350 Nm) i mocy oraz sprawności i kultury pracy.

Hybrydowy napęd E-Tech jest dostępny w nowym Renault Australu w dwóch poziomach mocy – 160 i 200 KM – przekłada się na przyspieszenie od 80 do 120 km/h w 5,9 sekundy (6,8 sekundy w przypadku wersji 160 KM).

Nowy napęd Mild Hybrid Advanced 130 KM

Napęd Mild Hybrid Advanced (dostępny na wybranych rynkach), wprowadzony po raz pierwszy do gamy modeli Renault w nowym Australu, stanowi alternatywę dla silników wysokoprężnych. Stanowi połączenie nowego 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra, który wchodzi w skład napędu E-Tech Hybrid, z litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym 48 V i rozrusznikiem-alternatorem. Ten ostatni zapewnia wspomaganie silnika spalinowego w fazach największego zużycia energii, czyli przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu, i dostarcza dodatkową moc podczas przyspieszania.

Mild Hybrid 140 lub 160 KM

Zespół napędowy Mild Hybrid bazuje na 1,3-litrowym turbodoładowanym silniku benzynowym z 4 cylindrami i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który jest już montowany w niektórych modelach Renault. Silnik ten, opracowany we współpracy z Daimlerem, jest wspomagany rozrusznikiem-alternatorem i litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym 12V.

Jest oferowany z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic w wersji o mocy 140 lub 160 KM, bądź też z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów o mocy 140 KM.

Zastosowana w nowym Renault Austral technologia Mild Hybrid 12 V poprawia działanie funkcji Stop & Start i umożliwia aktywację funkcji „Sailing Stop” (funkcja automatycznego wolnego koła) w wersjach X-Tronic.

Nowy Austral z napędem Mild Hybrid 12V o mocy 160 KM dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm, dostępnym w zakresie od 1 800 do 3 500 obr./min.

Czytaj też:
Kolejny gigant z branży wstrzyma produkcję w Rosji. Czy ktoś tam w ogóle zostanie?

Źródło: Renault
 0

Czytaj także