Od stycznia do marca 2022 roku przychody Kia Corporation wzrosły o 10,7 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. Sprzedaż pojazdów na całym świecie utrzymała się na podobnym poziomie, była niższa o zaledwie 0,6 procent.
Wzrost zysków w kryzysie
W pierwszym kwartale 2022 roku przychody koreańskiego koncernu wzrosły o 10,7 procent do 13,7 mld euro (18,36 bln KRW), zysk operacyjny wyniósł 1,2 mld euro (1,61 bln KRW). Marża zysku operacyjnego wzrosła o 49,2 procent do poziomu 8,8 procent.
Sprzedaż pojazdów marki Kia wyniosła w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku 685 739 egzemplarzy, o 0,6 procent mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na rodzimym koreańskim rynku sprzedaż spadła o 6,5 procent do 121 664 egzemplarzy. Rynki poza Koreą odnotowały wzrost popytu o 0,7 procent do 564 075 dostarczonych egzemplarzy. W tym okresie sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych wzrosła o 75,2 procent do 110 043 egzemplarzy. Pojazdy w pełni elektryczne trafiły do 43 150 nabywców (wzrost o 148,9 procent).
Kia prognozuje stopniową poprawę dostępności półprzewodników oraz stabilizację po okresie pandemii Covid-19. Do 2030 roku roczna sprzedaż w pełni elektrycznych pojazdów ma sięgnąć 1,2 mln egzemplarzy.
Czytaj też:
Popisówka Kii w Trójmieście. Gdański salon wygląda, jakby sprzedawano w nim Rolls-Royce'y