Volvo chce handlować w internecie. Dlatego przejmuje kluczową platformę sprzedaży

Volvo chce handlować w internecie. Dlatego przejmuje kluczową platformę sprzedaży

Volvo przejmuje Carwow
Volvo przejmuje Carwow Źródło: Volvo Cars
Volvo Cars przejęło strategiczny udział w Carwow, wiodącej internetowej platformie kupna i sprzedaży samochodów. Inwestycji dokonano za pośrednictwem funduszu venture capital Volvo Cars Tech Fund.

Carwow to w Europie wiodąca platforma służąca do kupowania nowych aut, ale także pomagająca konsumentom w sprzedaży ich obecnych samochodów. Wszystko drogą online. W ostatnich latach platforma Carwow odnotowała znaczny wzrost i jest obecnie jednym z liderów rynku sprzedaży nowych samochodów online w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii.

Dzięki tej inwestycji Volvo Cars zamierza uzyskać przewagę w takich obszarach jak sprzedaż online, pozyskiwanie klientów i tworzenie treści. To pomoże w przejściu na relacje internetowe i bezpośrednie relacje z klientami, pisze Volvo.

Volvo skorzysta z know-how Carwow

Inwestycja kapitałowa jest kolejnym krokiem w ramach istniejącego partnerstwa między Volvo Cars i Carwow, które obejmuje współpracę w ramach usługi subskrypcji Volvo Cars, a także dostarczanie Volvo Cars i jej dealerom ruchu oraz danych potencjalnych klientów.

– Platformy sprzedaży innych firm odgrywają kluczową rolę w każdej branży konsumenckiej, w tym konkurencyjnej branży, w której działa Volvo Cars – powiedział Lex Kerssemakers, dyrektor handlowy w Volvo Cars. – Byliśmy jednym z pierwszych producentów samochodów, którzy zdecydowali się przejść na sprzedaż online, a dzięki temu strategicznemu partnerstwu będziemy uczyć się i zdobywać wgląd w zachowania zakupowe w internecie. Nasza współpraca z Carwow pomoże nam i naszym partnerom detalicznym zwiększyć sprzedaż i osiągnąć nasz cel, jakim jest sprzedaż około połowy naszych wolumenów online do 2025 roku.

Zmieni się internetowy sklep firmy

Po połączeniu koncentracja Volvo Cars na sprzedaży online i bezpośrednich relacjach z klientami obejmie stworzenie prostego i intuicyjnego sposobu zamawiania produktów i usług Volvo, z przejrzystymi cenami i informacjami o produktach, a także przejrzystymi terminami dostaw za pośrednictwem sklepu internetowego.

– Firmy chcą sprawić, by kupowanie samochodu przez internet było łatwe i bezproblemowe oraz pomóc konsumentom w przejściu na samochody elektryczne – powiedział Alexander Petrofski, szef Volvo Cars Tech Fund. – Carwow to wiodąca internetowa platforma sprzedaży nowych aut w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii.

Firma ma siedzibę w Londynie i zatrudnia ponad 400 osób w całej Europie. Rozpoczęła działalność jako agregator recenzji, ale stała się również jedną z najbardziej wpływowych marek w mediach konsumenckich poświęconych samochodom. Jej kanał motoryzacyjny na YouTube ma ponad sześć milionów subskrybentów i jest ich coraz więcej.

Czytaj też:
Jeśli już Polacy kupują, to naprawdę drogie auta. Które najchętniej?

Źródło: Volvo Cars