Autobusy na wodór. Toyota dostarczy moduł ogniw paliwowych drugiemu producentowi w Europie

Autobusy na wodór. Toyota dostarczy moduł ogniw paliwowych drugiemu producentowi w Europie

Mercedes-Benz eCitaro Range Extender
Mercedes-Benz eCitaro Range Extender Źródło: Daimler Buses
Toyota Motor Europe dostarczy technologię ogniw paliwowych do nowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro Range Extender produkcji Daimler Buses.

Toyota wesprze integrację modułu ogniw paliwowych Toyoty drugiej generacji z pozostałymi elementami układu napędowego bezemisyjnego autobusu Daimlera. Toyota Fuel Cell Module (TFCM) pozwoli wydłużyć zasięg elektrycznego autobusu, zasilanego w pierwszej kolejności energią zgromadzoną w baterii. Firma nawiązała współpracę z Daimler Buses i dostarczy niemieckiemu producentowi moduł ogniw paliwowych TFCM2-F-60 do nowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro Range Extender. Daimler Buses jest częścią Daimler Truck AG.

Większy bezemisyjny zasięg

TFCM2-F-60 to płaski moduł ogniw paliwowych drugiej generacji, który wytwarza moc 60 kW i można go łatwo zintegrować z dachem autobusu, umieszczając obok baterii i zbiorników wodoru. Moduł ogniw paliwowych Toyoty zwiększy zasięg elektrycznego autobusu w ruchu miejskim do około 400 km w przypadku krótszego modelu i do 350 km w przypadku autobusu przegubowego. Połączenie baterii i ogniw paliwowych wydłużających zasięg eliminuje potrzebę przerywania pracy autobusu w ciągu dnia na ładowanie baterii.

Inżynierowie TME włączą się w zaprojektowanie całego systemu napędowego autobusu eCitaro oraz będą uczestniczyć opracowaniu montażu modułu ogniw paliwowych na dachu pojazdu, aby zapewnić optymalną wydajność, moc i trwałość. Dzięki zintegrowanemu konwerterowi napięcia, moduł TFCM2-F-60 działa w zakresie napięć od 450 do 700 woltów i pracuje najbardziej wydajnie przy mocy około 30 kW.

Toyota nie ustaje w promowaniu wodoru

Toyota promuje zastosowanie technologii wodorowych ogniw paliwowych nie tylko w samochodach osobowych, ale także w ciężarówkach, małych samochodach dostawczych, łodziach i autobusach. W tych działaniach Toyota nawiązuje współpracę z wieloma europejskimi producentami. Wprowadzenie technologii ogniw paliwowych do różnego rodzaju pojazdów oraz dalsza rozbudowa infrastruktury wodorowej pozwolą tworzyć wodorowe ekosystemy, w których bezemisyjny transport oparty na tej technologii będzie mógł się dalej rozwijać.

Czytaj też:
Toyota promuje wodór. Ogniwa dla ciężarówek będzie sprzedawać wszystkim chętnym

Źródło: TME