Hit od Koreańczyków już jest. Zupełnie nowa Kia Niro wjeżdża na rynek

Hit od Koreańczyków już jest. Zupełnie nowa Kia Niro wjeżdża na rynek

Nowa Kia Niro
Nowa Kia Niro Źródło: Kia
Dzięki trzem wersjom układu napędowego do wyboru, nowa Kia Niro jest przeznaczona dla każdego, kto zamierza przesiąść się na samochód zelektryfikowany.

Wnętrze nowego Niro zaprojektowano tak, aby było zarówno przyjazne dla środowiska, jak i intuicyjne w obsłudze. Dodatkowa izolacja kabiny ogranicza niepożądany hałas, pochodzący od układu napędowego i toczenia opon. Długość nowej Niro zwiększyła się o 65 mm, a rozstaw osi o 20 mm w porównaniu z modelem poprzedniej generacji.

Zelektryfikowane układy napędowe do wyboru

Nowa Niro – oferowana, do wyboru, z napędem hybrydowym (HEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV) i elektrycznym (BEV) – umożliwia klientom wybór układu napędowego, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. W wypadku nowego auta konstruktorom udało się nie tylko zmniejszyć wpływ samochodu na środowisko, ale jednocześnie zwiększyć zasięg jazdy na energii elektrycznej zarówno modelu PHEV, jak i elektrycznego.

Nowa Kia Niro

Wersje HEV i PHEV nowego Niro są wyposażone w silnik benzynowy Smartstream GDi o pojemności 1,6 litra, w którym zastosowano kilka innowacyjnych rozwiązań mających na celu ograniczenie zużycia paliwa. Na przykład zwiększono ciśnienie w układzie wtrysku paliwa, zmieniając stopień sprężania silnika, zoptymalizowano przełożenia i zastosowano nowe łożyska kulkowe o niskim współczynniku tarcia, zintegrowano głowicę cylindrów i kolektor wydechowy, aby poprawić chłodzenie.

Wydajność poprawia również sześciobiegowa przekładnia drugiej generacji o dwóch sprzęgłach (6DCT), która może działać w trybie automatycznym. Wyeliminowanie biegu wstecznego i wykorzystanie podczas cofania napędu silnika elektrycznego zamiast spalinowego, sprawia, że nowa skrzynia biegów jest o 2,3 kg lżejsza od poprzedniej i poprawia ogólną wydajność paliwową o 0,62 proc. Nowa przekładnia działa bardziej płynnie i zapewnia lepsze osiągi, co przekłada się na przyjemniejsze wrażenia z jazdy.

Nowa Kia Niro

Zmiany, które zastosowano w nowej Niro PHEV obejmują m.in. większy akumulator, który może zmagazynować 11,1 kWh energii (w porównaniu z 8,9 kWh w poprzednim modelu) i zapewnia jazdę na napędzie elektrycznym do 65 km (wg WLTP, z 16-calowymi obręczami kół). Zoptymalizowano również tryb jazdy EV, aby samochód mógł jechać dłużej przy użyciu energii elektrycznej.

Klienci, którzy zdecydują się na wybór nowej Niro EV będą mieli do dyspozycji zasięg do 460 km. Auto ma silnik o maksymalnej mocy 150 kW i maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm. Ładowanie Niro EV od 10 do 80 proc. pojemności akumulatora za pomocą szybkiej ładowarki trwa 43 minuty.

Zaawansowana technologicznie platforma podłogowa

Wysokość wnętrza z przodu wynosi 1028 mm, z tyłu – 1005 mm w modelach HEV i PHEV oraz 967 mm w Niro EV. Sporo miejsca jest również na nogi. Przy złożonym oparciu tylnej kanapy pojemność bagażnika nowego Niro wynosi 1445 litrów w modelu HEV, 1342 litry w wersji PHEV i 1392 litry w Niro EV.

Nowa Kia Niro

Nowe Niro jest wyposażone w zawieszenie z przodu z kolumnami McPhersona oraz w czterowahaczowe z tyłu. Przełożenie przekładni kierowniczej dostrojono tak, aby poprawić poczucie kontaktu kół z nawierzchnią oraz stabilność auta i komfort jazdy. Zastosowano również nowe, odchylane łożysko kolumny kierownicy, które wpływa na zmniejszenie tarcia kierownicy.

Nowa Kia Niro jest już dostępna do zamawiania w cenie od 117 000 zł. Jako pierwsze, w lipcu, do salonów trafią modele z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in, Kia Niro EV zadebiutuje na rynku miesiąc później.

Czytaj też:
Kolejny miesiąc spadków w salonach. Kiedy koniec kłopotów?

Źródło: Kia