Ofensywa chińskich elektryków Seres w Polsce. Kupców znajdzie nawet kilkaset aut w tym roku?

Ofensywa chińskich elektryków Seres w Polsce. Kupców znajdzie nawet kilkaset aut w tym roku?

Seres SF3
Seres SF3 Źródło: Seres
Importer chińskich samochodów elektrycznych chce sprzedać nawet kilkuset aut w tym roku. Wkrótce w każdym województwie ma działać co najmniej jeden dealer marki.

O rozwoju firmy Busnex, odpowiedzialnej za rozwój marki Seres w Polsce, pisze obszernie Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jak czytamy, od lutego w Polsce sprzedano już 66 samochodów. Do końca roku firma planuje dostarczyć łącznie 300 sztuk. Busnex dodaje, że mimo powszechnych trudności jakie przeżywa dziś branża motoryzacyjna, marka nie ma problemów z dostępnością samochodów.

W rozmowie z IBRM Samar Andrzej Gołębiowski, PR & marketing manager w firmie Busnex Poland, przyznaje, że mowa jest o sprzedaży do sieci dealerskiej. A ile aut faktycznie zostało w naszym kraju zarejestrowanych przez klientów końcowych? Na podstawie analiz IBRM Samar, opartych na danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, wiemy, że od stycznia do kwietnia tego roku wydziały komunikacji wpisały do swoich baz danych 36 sztuk tego modelu, z tego 30 w samym kwietniu.

Sieć coraz większa

Arkadiusz Kubiak w ubiegłym roku zapowiadał ponadto, że do końca 2021 roku firma chciałaby dysponować siecią kilkunastu dealerów w całej Polsce, po jednym w każdym województwie. Planu tego nie udało się wtedy zrealizować, ale importer liczy, że ubiegłoroczne zapowiedzi uda się wcielić w życie być może już do końca czerwca tego roku. Na razie sieć dealerska marki Seres liczy w Polsce ośmiu dealerów prowadzących sprzedaż w 12 lokalizacjach. Wśród nich są: Grupa Plichta (wojwództwo pomorskie, kujawsko-pomorskie), Satall (łódzkie), AutoKrak (małopolskie), Auto Centrum Lis (wielkopolskie), Auto E-Net (zachodniopomorskie), Kingsman Finance (finansowanie/abonament), DS Germaz (dolnośląskie), MM Cars (mazowieckie, śląskie).

– Sieć sprzedaży Seres szybko się powiększa, za sprzedaż samochodów odpowiada już 8 silnych partnerów. Traktujemy to jako dowód zaufania do marki, naszej firmy i przyszłych możliwości. Jednocześnie bardzo cieszy nas zainteresowanie, z jakim Seres spotyka się ze strony konsumentów, nie tylko klientów indywidualnych, ale także firm, które chcą wprowadzić pojazdy elektryczne do swoich flot. W tym ostatnim przypadku, uważam, że natychmiastowa i nieograniczona dostępność pojazdów oraz długa gwarancja mają kluczowe znaczenie – powiedział IBRM Samar Paweł Dzikowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Polsce w firmie Busnex.

Elektryzująca sprzedaż

W kwietniu 2022 roku w naszym kraju zarejestrowano 795 aut elektrycznych (BEV), o 31 proc. mniej niż w marcu 2022 roku, ale o 51 proc. więcej w zestawieniu z kwietniem minionego roku. W okresie styczeń-kwiecień 2022 r. do baz danych trafiło 3 049 aut typu BEV, o 108 proc. więcej niż w takim samym okresie 2021 roku. Najpopularniejszą marką samochodu elektrycznego na koniec kwietnia była Tesla (385 zarejestrowanych aut). Drugie miejsce przypadło w udziale Kii (377 sztuk), a na trzecim miejscu zestawienia znalazł się Ford (250 egz.). Liderem segmentu aut elektrycznych na koniec kwietnia tego roku była Tesla Model 3 (292 sztuki), która wyprzedziła Forda Mustanga Mach-E (249 szt.). Trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Kia EV6 (159 egzemplarzy).

Litwini z chińskim elektrykiem

Litewska firma Busnex od 2021 roku jest wyłącznym importerem marki Seres na kraje nadbałtyckie, czyli Litwę, Łotwę i Estonię oraz na Polskę. W tym roku Busnex został również wyłącznym importerem w Finlandii. Marka Seres należy do grupy Dongfeng Sokon Automobile, znanej jako DFSK. Firma ta ma trzy bazy produkcyjne w Chinach, Indonezji i USA, z siedmioma fabrykami pojazdów i silników. Od 2005 roku DFSK rozpoczął eksport, a do tej pory wysłał łącznie 350 tysięcy pojazdów do ponad 70 krajów. Technologia samochodu Seres narodziła się w Dolinie Krzemowej w USA i ma źródło u współzałożyciela Tesli, który po odejściu z firmy Elona Muska skupił się na budowie nowej marki. Następnie Seres został kupiony przez DSFK.

Czytaj też:
Maciej Orłoś traci kontrakty reklamowe. Powodem chińskie samochody elektryczne

Źródło: IBRM Samar
 0

Czytaj także