Nowa szwedzka marka rośnie w siłę, bo auta z górnej półki sprzedają się dobrze

Nowa szwedzka marka rośnie w siłę, bo auta z górnej półki sprzedają się dobrze

Polestar 2
Polestar 2Źródło:Polestar
Szwedzki producent elektrycznych samochodów z segmentu premium uzyskał rekordowy wynik sprzedaży. Od stycznia do kwietnia 2022 roku na całym świecie dostarczono 13 600 aut marki Polestar.

O wynikach finansowych i sprzedażowych Polestara, wydzielonej marki Volvo, pisze Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Jak czytamy, w pierwszych czterech miesiącach tego roku sprzedaż Polestara wzrosła ponaddwukrotnie, do około 13 600 sztuk. Liczba zamówień sięgnęła prawie 23 tys. egzemplarzy, trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku. W tym samym okresie zwiększono zakres geograficzny działalności firmy z 19 do 23 rynków. W tym roku producent planuje rozpoczęcie działalności we Włoszech i w Izraelu. Kolejnymi rynkami będą: kraje Bliskiego Wschodu, Hiszpania oraz Portugalia. Do końca 2023 roku łączna liczba lokalizacji ma obejmować 30 rynków.

Polestar wyprodukuje mniej aut w tym roku

Ponadto Polestar zawarł globalne partnerstwo z wypożyczalnią samochodów Hertz obejmujące dostarczenie 65 tys. samochodów w ciągu najbliższych pięciu lat. Mimo dużego popytu na auta, Polestar ogłosił zmniejszenie z 65 tys. do 50 tys. planowanej liczby sprzedanych pojazdów w 2022 roku. Głównym powodem podjętej decyzji są ograniczenia w łańcuchach dostaw oraz blokada związana z pandemią Covid-19 w Chinach.

Czytaj też:
Wojna pogłębia problemy tej branży. Analitycy nie wróżą szybkiej poprawy

Źródło: IBRM Samar