Z wiatrem we włosach. Premiera nowego Maserati MC20 Cielo

Z wiatrem we włosach. Premiera nowego Maserati MC20 Cielo

Maserati MC20 Cielo
Maserati MC20 Cielo Źródło: Maserati
Supersportowy samochód MC20 teraz pojawił się także jako spyder. Maserati pokazało MC20 Cielo, maszynę, która ma osiągi prawdziwego supersamochodu i daje przyjemność jazdy z otwartym dachem.

Szczególne cechy nowego spydera zdradza już sama nazwa MC20 Cielo. MC to skrót od Maserati Corse („Wyścigi”), 20 odnosi się do roku 2020, który rozpoczął nową epokę w historii marki, a Cielo („niebo”) podkreśla fakt, że jest to model stworzony dla przyjemności z jazdy pod gołym niebem – przy zachowaniu wszystkich przywilejów odmiany coupé.

Inteligentne szkło dachowe

Model wyposażono w najnowocześniejsze okno elektrochromowe (inteligentne szkło), którego przepuszczalność światła można natychmiast zmienić za dotknięciem przycisku na centralnym ekranie – i wybrać przeźroczystość lub nieprzeźroczystość. To efekt wykorzystania dyspersyjnego polimeru ciekłokrystalicznego (PDLC). Dach jest również najlepszy w swojej klasie pod względem izolacji termicznej oraz szybkości otwierania i zamykania – operacja w jedną lub drugą stronę trwa zaledwie 12 sekund.

Opracowany w Laboratorium Innowacji Maserati i produkowany w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti nowy spyder – podobnie jak wersja coupé – jest w 100 wykonany we Włoszech, w Modenie.

Supersportowy kabriolet

MC20 Cielo waży zaledwie 65 kg więcej niż coupé. To rezultat pracy na poszczególnych etapach projektowania. Oprócz wyjątkowego stosunku masy do mocy podwozie z włókna węglowego (takie samo dla wszystkich trzech zaplanowanych konfiguracji: coupé, spydera i przyszłej wersji elektrycznej) gwarantuje bezkompromisową sztywność skrętną.

Nowy spyder ma unoszone do góry drzwi, tak jak w supersportowym samochodzie MC20. Zapewniają one znacznie łatwiejszy dostęp do kabiny i ułatwiają wysiadanie, a także eksponują karbonowy kokpit i całkowicie demaskują przednie koło samochodu.

Z estetycznego punktu widzenia premierowa wersja wyróżnia się nowym trójwarstwowym lakierem metalizowanym Acquamarina, dostępnym w ramach programu personalizacji Maserati Fuoriserie.

Specyfikację nowego modelu wzbogaca szeroka gama aktywnych systemów bezpieczeństwa. Oprócz czujników parkowania, kamery cofania i monitorowania martwego pola dostępnych w MC20 od roku modelowego 2022 nowy spyder wprowadza autonomiczne awaryjne hamowanie, informacje o znakach drogowych oraz zestaw kamer 360°.

Na życzenie MC20 Cielo może oferować opcjonalne nagłośnienie Sonus Faber High Premium. Samochodowy system audio z MC20 Coupé, nagrodzony przez EISA, został specjalnie zoptymalizowany pod kątem wyjątkowych potrzeb akustycznych i aranżacji kabiny spydera. 12 głośników rozmieszczono tak, aby uzyskać naturalne brzmienie wyróżniające systemy audio Sonus faber.

A za zarządzanie wrażeniami z jazdy odpowiada system multimedialny Maserati Intelligent Assistant (MIA) z usługami Maserati Connect.

Dodajmy, że auto wyposażone jest w silnik V6 Nettuno, tak jak wersja coupé.

Czytaj też:
Polska premiera Maserati Grecale. Byliśmy, więc wiemy ile już kosztuje nowy SUV z trójzębem na masce

Galeria:
Maserati MC20 Cielo
Źródło: Maserati