Kolejny chiński producent samochodów wchodzi do Polski. Ze wsparciem giganta bankowego

Kolejny chiński producent samochodów wchodzi do Polski. Ze wsparciem giganta bankowego

Auta Maxus
Auta MaxusŹródło:Santander
Norweska firma RSA rozpocznie w czerwcu 2022 roku sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych. Importer oferuje obecnie w naszym kraju dwa modele osobowe i dwa dostawcze. Nie wyklucza, że pojawią się kolejne.

Pierwsza osobówka to siedmiomiejscowy Maxus Euniq 5 MPV. Według danych importera, zasięg samochodu wynosi od 260 do 356 km (WLTP cykl mieszany/miejski). Auto rozpędza się od 0-100 km/h w 9,5 sekundy i zostało wyposażone w standard ładowania CCS. Rekomendowana przez importera cena detaliczna bez VAT to 222 900 zł, natomiast po uwzględnieniu dopłat z programu „Mój elektryk” auto ma być dostępne za 195 900 zł.

Drugi model w polskiej ofercie to Maxus Euniq 6. To duży, elektryczny SUV, który zdaniem importera wyróżnia się m.in. największym w swojej klasie bagażnikiem o pojemności 754 litrów oraz szerokim i bogatym pakietem wyposażenia wliczonym w cenę. A ta z VAT zaczyna się od 224 900 zł. Po uzyskaniu rządowej dopłaty ma spaść do 198 tys. zł.

Auta dostawcze

Firma ma w polskiej ofercie także dwa samochody dostawcze: e-Deliver 3 i e-Deliver 9. Cena pierwszego zaczyna się od niespełna 160 tys. zł (z VAT) i 90,9 tys. zł z dofinansowaniem z programu „Mój elektryk”. Koszt zakupu większego modelu to minimum 308,5 tys. zł z VAT i 193,9 tys. zł z dopłatą.

Sieć sprzedaży

Sprzedaż samochodów będzie prowadzona przez całkiem pokaźną już obecnie sieć dealerską. Według informacji dostępnych na stronie Maxus Polska, obecnie chińskie elektryki będzie można zamówić w salonach należących do firm: Autologic z Warszawy, Carunit z Rzeszowa, Car-Express z Bydgoszczy i Gdańska, Ecar4You ze Świdnika, GP Truck Trading A. Kądziela G. Kądziela z Sokołowa/Janek, Kim z Wrocławia, PHU P.H.U. Auto-Gazda Michał Gazda z Bielska-Białej, Gliwic oraz Katowic oraz Satall Tadeusz Łempicki z Łodzi.

Umowa z Santanderem

W maju tego roku importer, czyli firma RSA Polska, podpisał z Santander Consumer Multirent umowę, dzięki której klienci tego leasingodawcy będą mogli skorzystać z oferty samochodów z dotacją z programu „Mój elektryk”. „Współpracą na obsługę finansową tego partnera są objęte wszystkie spółki z Grupy Santander Consumer: Santander Consumer Multirent, Santander Consumer Banku i Santander Consumer Financial Solutions. Poza propozycjami dla klientów indywidualnych i firm, Santander Consumer Multirent będzie zapewniać również finansowanie stocków dealerom Maxusa” – poinformowała firma Santander w komunikacie.

Z chińskim rodowodem

Maxus jest producentem samochodów dostawczych, pickupów i SUV-ów. Firma działa od 2011 roku, należy do chińskiego koncernu SAIC Motor z siedzibą w Szanghaju.

Czytaj też:
Ofensywa chińskich elektryków Seres w Polsce. Kupców znajdzie nawet kilkaset aut w tym roku?

Źródło: Santander, RSA, IBRM Samar