Firmowy znak Audi - cztery zazębiające się pierścienie, symbolizuje połączenie czterech niezależnych marek producentów samochodów: Audi, DKW, Horch i Wanderer. Nastąpiło to 29 czerwca 1932 roku i dało podstawy dzisiejszemu koncernowi AUDI AG.
29 czerwca 1932 r. z inicjatywy Banku Krajowego Saksonii działające dotąd niezależnie spółki: Audiwerke AG, Horchwerke AG i Zschopauer Motorenwerke J. S. Rasmussen AG (DKW) połączyły się, tworząc Auto Union AG. Nowy podmiot zawarł jednocześnie umowę z firmą Wanderer Werke AG dotyczącą zakupu działu samochodowego marki Wanderer. Siedzibą nowej grupy zostało miasto Chemnitz w Saksonii, a do 1936 r. administracja grupy znajdowała się w zakładzie DKW w Zschopau. W momencie swojego zawiązania, Auto Union AG zostało drugą co do wielkości grupą motoryzacyjną w Niemczech.
W jedności siła
Logo firmy przedstawia cztery zazębiające się pierścienie, które symbolizują jedność czterech firm założycielskich. Nazwy marek Audi, DKW, Horch i Wanderer zostały zachowane. Każdej z czterech marek grupy przypisany został określony segment rynku: Podczas gdy DKW działał w segmencie motocykli i małych samochodów, a Wanderer budował i sprzedawał samochody średniej wielkości, Audi sprzedawał pojazdy w segmencie luksusowych samochodów średniej wielkości, to Horch oznaczał auta luksusowe z najwyższej półki.
Muzeum dla fanów marki
Miłośnicy Audi i dawnej motoryzacji mogą poznawać historię marki w Muzeum Augusta Horcha w Zwickau, a także w Audi Museum Mobile w Ingolstadt. Do 24 września goście tego ostatniego mogą oglądać specjalną wystawę „Piąty pierścień”, która opowiada historię NSU, najstarszej marki będącej również poprzedniczką dzisiejszego Audi AG.
Czytaj też:
W Polsce będą powstawać nowe centra napraw akumulatorów do elektryków. To oznacza nowe miejsca pracy