Jak przypomina Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, pogłoski o powrocie General Motors do Europy krążą już od końca ubiegłego roku. W listopadzie 2021 roku General Motors wyznaczył Mahmouda Samarę, ówczesnego wiceprezesa sprzedaży aut marki Cadillac w Ameryce Północnej, do kierowania wznowieniem działalności na Starym Kontynencie. W momencie ogłaszania nowych kompetencji, Samara podkreślił:
„Europa jest drugim co do wielkości, najszybciej rozwijającym się rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie. Stanowi znaczącą szansę dla firmy GM, która zamierza wprowadzić na rynek kompleksowe i najnowocześniejsze portfolio pojazdów elektrycznych (EV) oraz autonomicznych (AV) wraz z nowym, innowacyjnym oprogramowaniem, autonomiczną technologią oraz usługami transportu i logistyki”.
General Motors ma co sprzedawać w Europie
Według nieoficjalnych źródeł Bloomberga, na które powołuje się IBRM Samar w swojej wiadomości, powrót GM na Stary Kontynent może rozpocząć się od dostępnego już na rynku w Stanach Zjednoczonych elektrycznego modelu Cadillac Lyriq. Do końca dekady marka będzie oferowała wyłącznie pojazdy z napędem elektrycznym. Producent ożywił również uśpioną markę Hummer. Produkcję terenowych modeli wstrzymano w 2010 roku, po bankructwie GM w 2009 roku. Od grudnia model ponownie jest wytwarzany, jednak dostępny jest wyłącznie z napędem elektrycznym.
Rzecznik prasowy GM zaznaczył, że ostateczna decyzja w sprawie powrotu firmy do Europy jeszcze nie zapadła. Przypomnijmy, że w 2017 roku amerykański producent, ze względu na surowe przepisy dotyczące emisji spalin w Unii Europejskiej, sprzedał marki Opel i Vauxhall, które ostatecznie trafiły do koncernu Stellantis. Na rynku europejskim obecnie dostępne są jedynie auta sportowe marki Corvette oraz ograniczona liczba modeli Cadillac. Dystrybucja odbywa się przez firmę szwajcarską.
Czytaj też:
Chevrolet Corvette i Pontiac TransAM w carsharingu!