Gigant zainwestuje miliardy w obieg zamknięty baterii do samochodów. Co to dokładnie oznacza dla klimatu?

Gigant zainwestuje miliardy w obieg zamknięty baterii do samochodów. Co to dokładnie oznacza dla klimatu?

Odzyskiwanie materiałów ze zużytych baterii
Odzyskiwanie materiałów ze zużytych baterii Źródło:Toyota
Amerykańskie przedstawicielstwo Toyoty nawiązało współpracę z firmą Redwood Materials specjalizującą się w recyclingu baterii. Wraz z nowym partnerem Toyota zamierza stworzyć cały ekosystem obiegu zamkniętego baterii do zelektryfikowanych samochodów.

Partnerzy będą odbierać baterie od użytkowników, testować i wykorzystywać je na dwa sposoby. Jeśli to możliwe, bateria zostanie zregenerowana i wykorzystana ponownie, na przykład jako stacjonarny magazyn energii, a jeśli regeneracja nie będzie możliwa, Redwood Materials odzyska z nich surowce i przekaże do produkcji nowych ogniw.

Baterie z hybryd i elektryków do ponownego użycia

Początkowo Toyota i Redwood Materials skupią się na zebraniu i ponownym wykorzystaniu lub recyclingu zużytych baterii z hybryd Toyoty. Kolejnym krokiem będzie współpraca przy monitorowaniu kondycji baterii w samochodach będących w użyciu i zarządzaniu danymi, a także przy dostarczaniu na rynek odzyskanych surowców i produkcji baterii z recyclingu.

Odzyskiwanie materiałów ze zużytych baterii

Redwood Materials w swojej działalności biznesowej zajmuje się obniżaniem kosztów produkcji i wpływu na środowisko baterii litowo-jonowych, wprowadzając na rynek materiały do produkcji katod i anod, odzyskane ze zużytych akumulatorów. Redwood odbiera rocznie ponad 6 GWh zużytych baterii do recyklingu, które są następnie rafinowane i przerabiane na materiały krytycznie ważne dla rozwoju elektromobilności.

Firma planuje do 2025 roku zwiększyć produkcję w USA do 100 GWh rocznie, co wystarczy do wyprodukowania co roku ponad miliona pojazdów elektrycznych. Toyota i Redwood wspólnie poszukają najlepszych rozwiązań, by włączyć recykling akumulatorów do rozwoju elekromobilności, poczynając od Ameryki Północnej.

Odzyskiwanie materiałów ze zużytych baterii

70 miliardów dolarów w… 8 lat

Toyota buduje nowe fabryki akumulatorów oraz rozbudowuje istniejące. Niedawno ogłosiła inwestycję 1,29 miliarda dolarów w nową fabrykę akumulatorów Toyota Battery Manufacturing w Karolinie Północnej (TBMNC). Przewiduje się, że po uruchomieniu zakład TBMNC będzie produkować zestawy akumulatorów dla 1,2 miliona zelektryfikowanych pojazdów rocznie. Toyota planuje zainwestować 70 miliardów dolarów w rozwój zelektryfikowanych samochodów do 2030 roku i osiągnąć do tego czasu ich roczną globalną sprzedaż na poziomie 8 milionów pojazdów.

Czytaj też:
W Polsce będą powstawać nowe centra napraw akumulatorów do elektryków. To oznacza nowe miejsca pracy

Źródło: Toyota