To oznaka kryzysu i niepewności. Firmy kupiły o 1/4 mniej aut niż przed rokiem

To oznaka kryzysu i niepewności. Firmy kupiły o 1/4 mniej aut niż przed rokiem

Ford Transit
Ford Transit Źródło: Ford
O 1/4 mniej aut dostawczych niż przed rokiem kupiły firmy w czerwcu tego roku. Wynik półrocza również nie napawa optymizmem.

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w czerwcu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 5 521 samochodów dostawczych, o 24,00 proc. mniej niż rok wcześniej i o 4,13 proc. więcej niż w maju 2022 roku. W 2022 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 31 555 samochodów dostawczych, o 18,3 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Pięć z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku, w tym najbardziej Mitsubishi, o 64,13 proc. Największy spadek zanotował Citroen – o 54,44 proc.

Renault na pierwszym miejscu

Jak podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, tytuł lidera rynku w 2022 roku dzierży dotychczas Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 7 506 aut tej marki, o 4,44 proc. więcej niż w 2021 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 23,79 proc. Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 4 082 sztuk, o 16,73 proc. mniej niż w 2021 r. Udział marki w rynku wyniósł 12,94 proc. Na trzecim miejscu jest Iveco. W 2022 r. klienci tego producenta zarejestrowali dotychczas 3 810 pojazdów dostawczych, o 9,86 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 12,07 proc. Na czwartej pozycji znalazł się Fiat, a na piątej pozycji uplasowała się Toyota.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2022 r. jest Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Mercedes Sprinter, a na czwartej Ford Transit. Pierwszą piątkę zamyka Opel Movano.

Czytaj też:
Ulubieniec Polaków w zupełnie nowej wersji. Coś za coś, Qashqai e-Power kosztuje naprawdę sporo

Źródło: IBRM Samar