Jakie auta wybierają polskie firmy? Są już dane z pierwszego półrocza 2022 roku

Jakie auta wybierają polskie firmy? Są już dane z pierwszego półrocza 2022 roku

Toyota Hilux Arctic Trucks
Toyota Hilux Arctic TrucksŹródło:TMP
Najczęściej wybieraną marką przez klientów flotowych została w pierwszym półroczu 2022 roku Toyota. Japończycy zaliczyli 25 837 firmowych rejestracji samochodów osobowych.

Polskie firmy zarejestrowały w pierwszej połowie 2022 roku 25 837 samochodów osobowych Toyoty. To daje marce mocną pozycję lidera i 17,3 proc. udziału w rynku flotowym (+1,7 proc.). W czerwcu do firm trafiło 4 717 samochodów osobowych Toyoty. Biorąc pod uwagę wszystkie samochody do 3,5 tony, Toyota również zajmuje pierwsze miejsce z wynikiem 28 168 rejestracji i 16-procentowym udziałem w rynku (+1,7 proc.).

W czerwcu do klientów flotowych trafiło 4 976 samochodów Toyoty do 3,5 tony, w tym 4 717 aut osobowych. To blisko dwa razy więcej niż drugiej najczęściej wybieranej marki.

Corolla najpopularniejszym autem flotowym

Samochodem najczęściej wybieranym przez firmy jest w tym roku Corolla. W czerwcu firmy zarejestrowały 1 728 egzemplarzy, a w ciągu całego półrocza 9 374. Aż 6,3 proc. wszystkich samochodów, które trafiły w tym roku do flot, to właśnie kompaktowa Toyota. Trzecim najpopularniejszym samochodem flotowym w pierwszym półroczu było RAV4 (3 948 aut), a czwartym Yaris (3 592 auta). Toyota C-HR (3 506 aut) zajęła szóste miejsce, zaś w minionym miesiącu uzyskała drugi wynik (1 070 aut). Yaris, Corolla, Toyota C-HR i RAV4 są też najpopularniejsze w swoich segmentach – zarówno w czerwcu, jak i w całym półroczu.

Nowe modele Toyoty także dobrze się sprzedają wśród klientów flotowych. Aygo X zanotował w tym gronie klientów 91 rejestracji w ciągu miesiąca, co daje mu trzecie miejsce w segmencie, a razem z 21 egzemplarzami swojego poprzednika, modelu Aygo, Toyota ma drugie miejsce w grupie najmniejszych aut. Od początku obecności na rynku firmy zarejestrowały 222 egzemplarze Aygo X. Yaris Cross był w pierwszym półroczu trzecim najpopularniejszym SUV-em segmentu B we flotach z wynikiem 1 006 aut, zaś w czerwcu firmy zarejestrowały 166 egzemplarzy (4. miejsce).

Duże Toyoty, dostępne wyłącznie z napędem hybrydowym, również mają swój udział w rynku flotowym. Camry była w pierwszym półroczu czwartym najpopularniejszym sedanem średniej wielkości dla firm (1 285 egz.), a 7-osobowy Highlander trzecim najpopularniejszym dużym SUV-em (761 egz.). Firmy zarejestrowały w tym roku także 124 terenowe Land Cruisery. Oba SUV-y zanotowały duży wzrost zainteresowania wśród klientów flotowych – Highlander zyskał rok do roku 61 proc., a Land Cruiser 143 proc.

Proace City i Hilux liderami segmentów

Proace City jest w pierwszym półroczu zdecydowanym liderem w segmencie kompaktowych vanów. Liczba firmowych rejestracji Toyoty – 1 793 egzemplarze – jest ponad dwukrotnie większa niż vana zajmującego drugie miejsce. W czerwcu firmy zarejestrowały 177 egzemplarzy tego auta i jest to drugi najlepszy wynik w segmencie.

Hilux jest zdecydowanym liderem pick-upów we flotach z wynikiem 518 aut i 44,5-proc. udziałem w segmencie. W minionym miesiącu firmy zarejestrowały 68 egzemplarzy terenowej Toyoty.

Czytaj też:
Polscy wielbiciele jednośladów nie przestają kupować. Tutaj kryzysu nie widać

Źródło: TMP