Pierwsza połowa roku słaba u bawarskiego giganta. Przyczyna jest oczywista

Pierwsza połowa roku słaba u bawarskiego giganta. Przyczyna jest oczywista

BMW serii 7
BMW serii 7 Źródło: BMW
BMW podsumowało sprzedaż samochodów w pierwszej połowie 2022 roku. Bawarską firma nie ma powodów do optymizmu.

W pierwszej połowie 2022 roku światowa sprzedaż aut grupy BMW spadła o 13,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 roku. Popyt na samochody elektryczne marek Mini i BMW wzrósł za to o 110,3 proc.

Spadki na całym świecie

W pierwszej połowie 2022 roku BMW Group dostarczyła na całym świecie 1 160 443 aut marek BMW, MINI i Rolls-Royce, o 13,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Sprzedaż marki BMW wyniosła łącznie 1 016 541 pojazdów, o 13,7 proc. mniej niż w I półroczu ubiegłego roku. W tym okresie sprzedaż w pełni elektrycznych aut BMW i Mini wzrosła ponad dwukrotnie do 75 891 sztuk (+110,3 proc.). Spadki odnotowano we wszystkich kluczowych regionach działalności: Europa (-13,9 proc.), Chiny (-18,9 proc.), Azja (-14,7 proc.), Ameryka Płn. i Płd. (-9,1 proc.).

Tylko Rolls-Royce i motocykle się trzymają

Od stycznia do czerwca 2022 roku Rolls-Royce Motor Cars dostarczył klientom na całym świecie 3 191 aut, czyli o 6,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Sprzedaż motocykli BMW Motorrad wyniosła 107 555 egzemplarzy o 0,1 procent mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Jak pisze BMW w pierwszym półroczu 2022 roku na ujemne wyniki miały wpływ: sytuacja geopolityczna w Europie Wschodniej, skutki okresowych blokad Covid-19 w Chinach oraz utrzymujące się problemy z dostępnością półprzewodników.

Czytaj też:
Polscy wielbiciele jednośladów nie przestają kupować. Tutaj kryzysu nie widać

Źródło: BMW, IBRM Samar