Klienci indywidualni kochają Dacię, bardziej niż firmy. W Polsce, ale nie tylko

Klienci indywidualni kochają Dacię, bardziej niż firmy. W Polsce, ale nie tylko

Dacia Jogger
Dacia Jogger Źródło:Dacia
W pierwszej połowie 2022 roku, pomimo problemów z dostawami podzespołów, sprzedaż Dacii wzrosła o 5,9 proc.
w porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku. Za sukces firmy w trudnych czasach odpowiadają zwykli Kowalscy, Müllerowie, Smithowie i Martinowie, czyli klienci indywidualni.

Dacii sprzedaje się dobrze, to co zawsze. Jak informuje firma, pierwsze półrocze to sukces bestsellerowych modeli: Sandero (112 000 sztuk, +1,8 proc. w porównaniu do I półrocza 2021) i Dustera (99 000 sztuk, +5,5 proc. w porównaniu do I półrocza 2021) oraz dwóch nowych modeli: Springa (20 000 sztuk) i Joggera (21 700 sztuk).

Dacia jest jedyną europejską marką spośród 20 największych marek na europejskim rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, która odnotowała wzrost. Rumuńska marka zajmuje trzecie miejsce pod względem sprzedaży dla klientów indywidualnych.

Dacia Sandero pozostaje od 2017 roku najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych w Europie, a Duster umocnił swoją pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a od 2018 roku.

Te wyniki marka zawdzięcza pozyskaniu nowych klientów i niezwykle wysokiej lojalności obecnych klientów wobec marki (76 proc. nabywców Dacii wcześniej posiadało samochód innej marki, a 64 proc. właścicieli Dacii kupiło ponownie samochód tej marki).

Większa liczba zamówień niż rejestracji

Dacia Spring w I połowie roku była zamawiana ponad 5 tys. razy miesięcznie. Nowa Dacia Jogger – 5- lub 7-miejscowy samochód rodzinny – sprzedała się
w ponad 50 tys. egzemplarzy w I półroczu 2022. W Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 0,5 proc. Dacia jest trzecią najlepiej sprzedającą się marką na polskim rynku samochodów osobowych w sprzedaży do klientów indywidualnych.

Sprzedaż Dacii w 2022 roku wzrosła o 5,9 proc. w stosunku do poprzedniego roku do poziomu 277 885 sztuk, pomimo silnego spadku na rynku, ciężko dotkniętym pandemią i kryzysem w dostawach komponentów elektronicznych. Dacia zwiększyła udział w rynku w krajach, w których jest sprzedawana o 0,8 proc. do 3,9 proc. na rynku zniżkującym o 14,6 proc.

Samochód dla klienta indywidualnego

Dacia znalazła się na podium marek o największej sprzedaży samochodów osobowych dla klientów indywidualnych we Francji (drugie miejsce), Rumunii (pierwsze miejsce), Włoszech (trzecie miejsce), Portugalii (pierwsze miejsce), Polsce (trzecie miejsce), Chorwacji (trzecie miejsce), Czechach (trzecie miejsce) i na Węgrzech (trzecie miejsce).

Niewiele brakowało, by stanęła na podium w Hiszpanii (gdzie finalnie zajęła czwarte miejsce) i Belgii (również czwarte miejsce). W porównaniu do pierwszej połowy 2021 roku marka przesunęła się o cztery miejsca do góry w Niemczech (dziewiąte miejsce), gdzie jest drugą marką pod względem największego wzrostu na tamtejszym rynku samochodów osobowym dla klientów indywidualnych. Poza Europą Dacia utrzymuje pozycję lidera w Maroku.

– Wzrost sprzedaży Dacii pomimo ostrego pogorszenia sytuacji na rynku potwierdza, że marka wybrała trafne pozycjonowanie zgodnie z filozofią najlepszego stosunku jakości do ceny. Wersje elektryczne oraz z silnikiem ECO-G odpowiadały za niemal połowę wszystkich zamówień w pierwszym półroczu 2022, co odzwierciedlało dążenie marki do promowania napędów bardziej przyjaznych dla środowiska – podsumował Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii

Dacia w Polsce

W Polsce udział Dacii w segmencie sprzedaży do klientów indywidualnych wzrósł o 0,5 proc., osiągając 4,65 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2021 r. Z 5378 zarejestrowanymi pojazdami do końca czerwca 2022 r. (+16 proc. w porównaniu z I połową 2021 r.) Dacia zajmuje miejsce na podium jako trzecia najlepiej sprzedająca się marka na polskim rynku samochodów osobowych w sprzedaży do klientów indywidualnych.

Na rynku indywidualnych zakupów samochodów osobowych, Dacia Duster została najlepiej sprzedającym się SUV-em w czerwcu 2022 roku. Nowa Dacia Jogger, najtańszy 7-osobowy samochód rodzinny na rynku (dostępny u od kwietnia 2022 r.), ma ponad 65-procentowy udział w sprzedaży aut
7-osobowych i 80-procentowy udział w sprzedaży silników dwupaliwowych benzyna-LPG.

Czytaj też:
Najtańsze samochody w utrzymaniu. Top 5 aut małych, miejskich i kompaktowych

Źródło: Dacia