Nowa Kia XCeed. Polski bestseller dostał kuszącą wersję

Nowa Kia XCeed. Polski bestseller dostał kuszącą wersję

Kia XCeed
Kia XCeed Źródło: Kia
Nowa Kia XCeed po faceliftingu została właśnie zaprezentowana. Auto dostało nową wersję wykończenia GT-Line, odświeżone nadwozie i układy napędowe z hybrydami: miękką i ładowaną z gniazdka.

Kia sprzedała w Europie ponad 120 tys. egzemplarzy XCeeda – kompaktowego crossovera. Teraz wóz otrzymał szereg ulepszeń i nową linię wyposażenia – GT-Line.

Nowy XCeed łączy szereg zmian w konstrukcji z nowymi układami napędowymi, które obejmują wersje mild hybrid, plug-in hybrid, benzynowe i wysokoprężne. Ulepszono zarówno nadwozie, jak i wnętrze.

XCeed po raz pierwszy jest dostępny w sportowej specyfikacji GT-Line, która idzie w parze z benzynowym silnikiem o mocy 204 KM. Wersja GT-Line, która pod względem wykończenia wyróżnia się na tle pozostałych modeli w gamie XCeeda, oferuje bardziej drapieżne wzornictwo i osiągi inspirowane samochodami klasy GT.

Kia XCeed

Z kolei XCeed Plug-in Hybrid (PHEV) w trybie elektrycznym zapewnia na trasie zasięg do 48 km, a w mieście do 60 km. Dostępne są również inne jednostki napędowe, od turbodoładowanych silników benzynowych po układy napędowe typu mild-hybrid.

Nowy XCeed będzie produkowany w zakładzie produkcyjnym marki Kii w Żylinie na Słowacji. Sprzedaż rozpocznie się za kilka tygodni. Nowy crossover będzie objęty siedmioletnią gwarancją na 150 tys. kilometrów.

Kia XCeed po faceliftingu. Design nadwozia

Nowa Kia XCeed jest wyposażona w nowe reflektory LED oraz zmienione osłonę chłodnicy, przedni zderzak i wlot powietrza o nowej konstrukcji. Dzięki zintegrowaniu świateł przeciwmgielnych z reflektorami styliści mogli umieścić wloty powietrzne po obu stronach zderzaka tak, aby płynnie kierować powietrze wokół kół, co zmniejsza opór aerodynamiczny i wpływa na obniżenie zużycie paliwa.

Kia XCeed

Nowy XCeed ma aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali. Zmiany z tyłu obejmują nowy dyfuzor z czarną, błyszczącą osłoną podwozia oraz nowe końcówki układu wydechowego. Linie stosunkowo długiej pokrywy silnika płynie przechodzą w słupki A. Rozstaw osi jest taki sam, jak w innych modelach z rodziny Ceed i wynosi 2650 mm, przedni i tylny zwis XCeeda zostały wydłużone w stosunku do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840mm). Jedynymi elementami nadwozia, które są wspólne z pięciodrzwiowym hatchbackiem są przednie drzwi.

Szybko opadająca linia dachu XCeeda przypomina modele typu coupé. Do wyboru są 16- lub 18-calow obręcze kół ze stopu aluminium z oponami w rozmiarze, odpowiednio, 205/60 R16 lub 235/45 R18.

Prześwit XCeeda wynosi 172 mm na 16-calowych kołach i 184 mm na 18-calowych, co stanowi przyrost o nawet 44 mm w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Listwy na nadkolach i nakładki na progach oraz satynowe chromowane relingi nadają XCeedowi rasowego wyglądu.

Nowa Kia XCeed. Wersja GT po raz pierwszy w gamie

XCeed GT-Line to samochód rodzinny, ale o drapieżnym designie. Odmianę GT-Line wprowadzono w ostatnich latach w całej gamie modeli Kia. Wersja wyposażenia GT-Line zawiera szereg sportowych akcentów, które odróżniają ją od modelu podstawowego. Tzw. tygrysi nos otacza nową osłonę chłodnicy, a potężny wlot powietrza na dole zderzaka oraz boczne nadają przedniej części auta bardziej agresywny wygląd niż dotychczas. Kurtyny powietrzne wykończone ciemnym chromem pomagają prowadzić powietrze wokół przodu samochodu, co zmniejsza opór powietrza i poprawia aerodynamikę. Są też sześciokątne światła LED z tyłu oraz dyfuzor w kolorze nadwozia.

Kia XCeed

Nowa Kia XCeed, w zależności od wersji wyposażenia, będzie oferowana w 12 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych: Lemon Splash, Celadon Spirit Green i Yuca Steel Grey.

Nowa Kia XCeed. Design wnętrza

Konsola środkowa nowego XCeeda jest lekko skierowana w stronę kierowcy. System multimedialny z wysoko umieszczonym ekranem dotykowym i zestaw przycisków, pokręteł i przełączników, które służą do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją, wyróżniają nowego XCeeda od poprzednika. Układ elementów sterowania przeprojektowano tak, aby umożliwić kierowcy dokonywanie szybkich zmian ustawienia różnych parametrów bez odrywania wzroku od drogi.

Nowa Kia XCeed jest wyposażona w 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, którego wygląd można powiązać z profilami jazdy, a także w błyszczący czarny panel wokół dźwigni zmiany biegów i w nowe lusterko wsteczne z wąską ramką.

Przy długości nadwozia wynoszącej 4395 mm nowa Kia XCeed jest o 85 mm dłuższa niż pięciodrzwiowy Ceed hatchback i o 120 mm krótsza niż Sportage. Przy wysokości nadwozia 1495 mm XCeed przewyższa Ceeda o 48 mm i jest o 155 mm niższy niż Sportage.

W Kii XCeed, dzięki wyższemu o 44 mm umieszczeniu foteli niż w hatchbacku, kierowca ma zapewnioną wyższą pozycję za kierownicą, a także łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie. Pojemność bagażnika nowego XCeeda wynosi 426 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1378 litrów. Siedzenia dzielone są w proporcji 40:20:40, jest też elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika Smart Power.

Kia XCeed

Nowa Kia XCeed. Układy napędowe

W odświeżonej gamie XCeeda są dostępne trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDi). Trzycylindrowy silnik 1.0 T-GDi generuje 120 KM i 172 Nm momentu obrotowego, a czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik T-GDi osiąga 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego. W najmocniejszej odmianie XCeeda jest dostępny 1,6-litrowy silnik T-GDi, taki sam jak w modelach Ceed i ProCeed GT. Moc 204 KM i moment obrotowy 265 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 7,5 sekundy, gdy auto jest wyposażona w siedmiobiegową przekładnię o dwóch sprzęgłach.

Nowy XCeed jest również dostępny z silnikiem wysokoprężnym z układem typu mild-hybrid (MHEV). Ten 1,6-litrowy silnik wysokoprężny może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (wtedy zapewnia 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (wówczas dysponuje momentem obrotowym 320 Nm).

XCeed może być wyposażony w zautomatyzowaną mechaniczną skrzynię biegów (iMT), która jest zintegrowana z układem napędowym EcoDynamics+. Przekładnia iMT współpracuje z układem Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG), co umożliwia wyłączenie silnika, gdy samochód zatrzymuje się po jeździe na tzw. wybiegu.

W nowym XCeedzie dostępny jest także hybrydowy układ napędowy typu plug-in (PHEV). W jego skład wchodzą akumulator litowo-jonowy, który może zmagazynować 8,9 kWh energii elektrycznej, silnik elektryczny o mocy 44,5 kW i czterocylindrowy, 1,6-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową (6DCT), układ typu PHEV generuje 141 KM i 265 Nm i przenosi napęd na przednie koła. Zasięg wynosi do 48 km na trasie i do 60 km w mieście.

Sześciobiegowa przekładnia mechaniczna jest dostępna w połączeniu z benzynowymi silnikami o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz w modelach z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra. Przekładnia dwusprzęgłowa o siedmiu przełożeniach jest oferowana do 1,5-litrowego i 1,6-litrowego benzynowego silnika T-GDi oraz do 1,6-litrowego silnika Diesla. XCeed z układem hybrydowym typu plug-in jest dostępny tylko z sześciobiegową przekładnią dwusprzęgłową.

Czytaj też:
Na polski rynek wjeżdża nowa Kia Niro. Znamy ceny i specyfikacje

Galeria:
Kia XCeed
Źródło: Kia
 0

Czytaj także