Nawet Porsche sprzedało mniej aut. Chociaż nie w Europie

Nawet Porsche sprzedało mniej aut. Chociaż nie w Europie

Porsche 911 GT3. 30-lecie Porsche Supercup
Porsche 911 GT3. 30-lecie Porsche Supercup Źródło:Porsche
Producent samochodów sportowych z Niemiec podsumował I półrocze 2022 roku, chyba jedno z dziwniejszych rynkowo w najnowszej historii motoryzacji. Wyniki nie napawają optymizmem.

Od stycznia do czerwca 2022 roku niemiecki producent dostarczył 5 proc. mniej samochodów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż na rynku europejskim wzrosła natomiast o 7 proc. rok do roku.

Europa w górę

W pierwszym półroczu 2022 roku światowa sprzedaż marki Porsche wyniosła 145 860 egzemplarzy, o 5 proc. mniej niż w danym okresie 2021 roku. Sytuacja na globalnych rynkach była zróżnicowana. Pozytywny wynik ze wzrostem o 7 proc. do 43 087 egzemplarzy odnotowano jedynie na rynku europejskim. Na rodzimym rynku niemieckim wzrost wyniósł 5 proc. do 13 785 sztuk.

Pozostałe główne rynki zbytu uzyskały ujemne wyniki sprzedaży. W pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku w Ameryce Północnej i Południowej dostarczono 40 528 egzemplarzy, o 8 proc. mniej, zaś w krajach Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu sprzedano 62 245 sztuk, o 10 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Cayenne i Macan ciągną Porsche

Największym zainteresowaniem cieszyły się modele z segmentu SUV. Na pierwszym miejscu z 41 947 dostarczonymi egzemplarzami uplasowało się Porsche Cayenne, na drugim Porsche Macan (38 039 egzemplarze). Ikona marki, model 911 znalazł 21 616 nabywców na całym świecie. Mimo problemów w łańcuchach dostaw elektryczny Taycan trafił do 18 877 klientów. Model Panamera uzyskał wynik 15 604 sprzedanych egzemplarzy. Najmniejszą popularnością cieszyły się modele 718 Boxter i 718 Cayman (9 777 egzemplarzy).

Czytaj też:
Nowa Kia XCeed. Polski bestseller dostał kuszącą wersję

Źródło: Porsche