Lexus płynie na fali mody na hybrydy. Sprzedaż w górę, w Polsce i Europie

Lexus płynie na fali mody na hybrydy. Sprzedaż w górę, w Polsce i Europie

Lexus ES MY 2023
Lexus ES MY 2023 Źródło: Lexus
Japońska marka, część koncernu Toyoty, podsumowała I półrocze na europejskim rynku. Radykalnie zwiększył się udział hybryd w jej ogólnej sprzedaży.

Od stycznia do czerwca 2022 roku Lexus sprzedał w Europie 23 807 samochodów. Sprzedaż marki napędzają auta wyposażone w zelektryfikowane napędy, co potwierdza, że klienci doceniają jej doświadczenie w tej dziedzinie. Lexus od 17 lat oferuje hybrydy, w swojej gamie ma też samochody elektryczne oraz hybrydy typu plug-in. 80 proc. tegorocznej europejskiej sprzedaży stanowią auta nisko- lub zeroemisyjne. W Europie Zachodniej aż 98 proc. sprzedawanych Lexusów ma zelektryfikowany napęd.

Liderem UX

W całkowitej sprzedaży Lexusa w Europie dominują crossovery i SUV-y. Aż 88 proc. pojazdów, które opuściły salony Lexusa w tym roku, to auta z takimi nadwoziami. Najpopularniejszym modelem w pierwszych sześciu miesiącach jest Lexus UX. Miejski crossover znalazł 7 584 nabywców w Europie, a zdecydowana większość wybrała auto z napędem hybrydowym czwartej generacji (6 203 egz.). Klienci zdecydowali się też na 1 055 Lexusów UX w wersji z napędem elektrycznym. UX jest tym samym najpopularniejszym zelektryfikowanym autem marki (7 258 egzemplarzy). Od maja Lexus UX ma nowy system multimediów z nawigacją w chmurze, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge oraz możliwość zdalnej obsługi wybranych funkcji auta przy pomocy aplikacji, a w gamie zadebiutowała nowa wersja F Sport Design.

Największy SUV dopiero trzeci

Drugim najchętniej kupowanym Lexusem był NX, który na europejskich drogach pojawił się w liczbie 7 469 egzemplarzy. 3 465 aut to model NX 350h, czyli z klasycznym napędem hybrydowym. 3 321 klientów wybrało wersję NX 450h+, czyli pierwszą w historii marki hybrydę typu plug-in. Średniej wielkości SUV z tym napędem oraz dużą baterią jest w stanie pokonać do 98 km w bezemisyjnym trybie elektrycznym.

Trzecim najpopularniejszym Lexusem w Europie jest RX. Model, który stworzył segment SUV-ów klasy premium i jako pierwszy w tej klasie oferował napęd hybrydowy, od stycznia do czerwca 2022 roku znalazł 5 016 nabywców, a 2 918 z nich wybrało wersję hybrydową.

W 2022 roku w gamie Lexusa pojawią się dwa nowe modele. Lexus RZ, czyli pierwszy zbudowany od podstaw samochód elektryczny, a także piąta generacja Lexusa RX, która w Polsce dostępna będzie w trzech zelektryfikowanych i niskoemisyjnych wersjach.

Czytaj też:
Wszyscy dołują, a oni nie. Japończycy z Toyoty mocni nie tylko w Polsce

Źródło: Lexus
 0

Czytaj także