W Alfie Romeo właśnie rusza zbieranie zamówień na nową Alfę Romeo Tonale z silnikiem o mocy 130 KM i pojemności 1,6 litra, połączonym z sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (TCT). Nowy model wyróżnia się zwiększoną dynamiką i mniejszym zużyciem paliwa.
Alfa Romeo Tonale dla biznesu
Bardzo popularny nie tylko we Włoszech silnik, będący „ukłonem” w stronę klientów biznesowych, kierowany jest do menedżerów flot i klientów często pokonujących długie dystanse. Dodatkowo Tonale z dieslem ma specyficzne rozwiązania techniczne, jak: bezpośredni układ kierowniczy, system „brake-by-wire” oraz Dynamic Torque Vectoring (dynamiczna kontrola momentu obrotowego).
Wersja Tonale z silnikiem Diesla jest dopełnieniem SUV-a Alfy Romeo w konfiguracji hybrydowej: w ciągu zaledwie trzech miesięcy złożono już ponad 3000 zamówień, a pierwsi klienci właśnie odbierają swoje nowe samochody.
Tonale z silnikiem Diesla w cenie miękkiej hybrydy
Alfę Tonale z silnikiem diesla już można zamawiać w salonach Alfy Romeo, a fizycznie u dealerów będzie ona dostępna we wrześniu 2022 roku. Gama modelu została zatem uzupełniona o silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 130 KM i osiąga 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów (TCT) zwiększającą dynamikę, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
Co ciekawe i wyjątkowe dla marki Alfa Romeo, ceny dla silników wysokoprężnych i hybrydowych (moc 130 KM) są takie same, co wyróżnia ją wśród obecnych konkurentów, u których dopłata do silnika diesla kosztuje nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Cennik wersji Tonale z dieslem prezentuje się następująco:
-
Wersja Super – od 157 000 zł (rata od 1880 zł)
-
Wersja Sprint – od 168 000 zł (rata od 1950 zł)
-
Wersja Ti – od 179 000 zł (rata od 2070 zł)
Alfa Romeo Tonale to jedyny model w swojej klasie wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i stałe zaciski Brembo, z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu.
Nowa Alfa Romeo Tonale diesel oferuje w standardzie samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Romeo Dynamic Torque Vectoring (dynamiczna kontrola momentu obrotowego) oraz zawieszenie FSD Frequency Selective Damping (selektywne tłumienie częstotliwości). Zawieszenie na obu osiach ma architekturę typu MacPherson, o specyficznej, charakterystycznej geometrii i kątach. Mocowania na nadwoziu zostały starannie zaprojektowane, aby zapewnić maksymalną sztywność.
Czytaj też:
Alfa Romeo Tonale Hybrid wyceniona. To pierwszy zelektryfikowany SUV marki
Alfa Romeo Tonale Hybrid