Koniec silnika Diesla? Nie dla flot. Alfa Romeo właśnie wyceniła wysokoprężną Tonale

Koniec silnika Diesla? Nie dla flot. Alfa Romeo właśnie wyceniła wysokoprężną Tonale

Alfa Romeo Tonale Hybrid
Alfa Romeo Tonale Hybrid Źródło:Stellantis
Włosi zaczęli sprzedawać w Polsce nowy model Tonale z odpowiadającą czasom hybrydą w dwóch wersjach. Teraz jednak zaoferowali także diesla, bo twierdzą, że właśnie na takie auto czekają menedżerowie. Ile kosztuje auto z wysokoprężnym napędem?

W Alfie Romeo właśnie rusza zbieranie zamówień na nową Alfę Romeo Tonale z silnikiem o mocy 130 KM i pojemności 1,6 litra, połączonym z sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów (TCT). Nowy model wyróżnia się zwiększoną dynamiką i mniejszym zużyciem paliwa.

Alfa Romeo Tonale dla biznesu

Bardzo popularny nie tylko we Włoszech silnik, będący „ukłonem” w stronę klientów biznesowych, kierowany jest do menedżerów flot i klientów często pokonujących długie dystanse. Dodatkowo Tonale z dieslem ma specyficzne rozwiązania techniczne, jak: bezpośredni układ kierowniczy, system „brake-by-wire” oraz Dynamic Torque Vectoring (dynamiczna kontrola momentu obrotowego).

Wersja Tonale z silnikiem Diesla jest dopełnieniem SUV-a Alfy Romeo w konfiguracji hybrydowej: w ciągu zaledwie trzech miesięcy złożono już ponad 3000 zamówień, a pierwsi klienci właśnie odbierają swoje nowe samochody.

Tonale z silnikiem Diesla w cenie miękkiej hybrydy

Alfę Tonale z silnikiem diesla już można zamawiać w salonach Alfy Romeo, a fizycznie u dealerów będzie ona dostępna we wrześniu 2022 roku. Gama modelu została zatem uzupełniona o silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra, który generuje moc 130 KM i osiąga 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, połączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów (TCT) zwiększającą dynamikę, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.

Co ciekawe i wyjątkowe dla marki Alfa Romeo, ceny dla silników wysokoprężnych i hybrydowych (moc 130 KM) są takie same, co wyróżnia ją wśród obecnych konkurentów, u których dopłata do silnika diesla kosztuje nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Cennik wersji Tonale z dieslem prezentuje się następująco:

  • Wersja Super – od 157 000 zł (rata od 1880 zł)
  • Wersja Sprint – od 168 000 zł (rata od 1950 zł)
  • Wersja Ti – od 179 000 zł (rata od 2070 zł)

Alfa Romeo Tonale to jedyny model w swojej klasie wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i stałe zaciski Brembo, z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu.

Nowa Alfa Romeo Tonale diesel oferuje w standardzie samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Romeo Dynamic Torque Vectoring (dynamiczna kontrola momentu obrotowego) oraz zawieszenie FSD Frequency Selective Damping (selektywne tłumienie częstotliwości). Zawieszenie na obu osiach ma architekturę typu MacPherson, o specyficznej, charakterystycznej geometrii i kątach. Mocowania na nadwoziu zostały starannie zaprojektowane, aby zapewnić maksymalną sztywność.

Czytaj też:
Alfa Romeo Tonale Hybrid wyceniona. To pierwszy zelektryfikowany SUV marki

Galeria:
Alfa Romeo Tonale Hybrid
Źródło: Stellantis