Alfa Romeo Tonale Hybrid wyceniona. To pierwszy zelektryfikowany SUV marki

Alfa Romeo Tonale Hybrid wyceniona. To pierwszy zelektryfikowany SUV marki

Alfa Romeo Tonale Hybrid
Alfa Romeo Tonale Hybrid / Źródło: Stellantis
Alfa Romeo Tonale debiutuje na drogach w wersji hybrydowej. Samochód wyposażony jest w silnik z 48-woltowym układem napędowym.

Tonale można już zamawiać w konfiguracji hybrydowej z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM w wersji Super i Sprint lub 160 KM w wersjach Ti i Veloce, w obu przypadkach zestawionym z nową, 7-stopniową, automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem z wbudowanym 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2” o mocy 15 kW i momencie obrotowym Nm 135 Nm.

Alfa Romeo Tonale Hybrid

W obu poziomach mocy dostępna jest ekskluzywna wersja premierowa, bogato wyposażona w najnowsze technologie i systemy łączności.

Alfa Romeo Tonale Hybrid. Wycena i osiągi

Alfa Romeo Tonale oferowana jest z 5-letnią gwarancją producenta z limitem do 200 tys. km. W Polsce hybrydowa Tonale jest dostępna w leasingu od 1302 zł netto miesięcznie.

Alfa Romeo Tonale Hybrid

Osiągi nowej wersji to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy i prędkość maksymalna ponad 210 km/h. Dostępna jest również wersja Hybrid o mocy 130 KM z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Alfa Romeo TCT i 48-woltowym silnikiem elektrycznym „P2”; w tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 195 km/h.

Nowa Tonale Hybrid to jedyny model w swojej klasie wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i łopatki zmiany biegów wykonane z aluminium, zintegrowane z kolumną kierownicy. Zastosowanie stałych zacisków Brembo, z 4 tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu, zapewnia skuteczność hamowania.

Alfa Romeo Tonale Hybrid

Alfa Romeo Tonale Hybrid. Zawieszenie i nowy infotainment

Nowa Alfa Romeo Tonale Hybrid ma napęd na przednie koła i oferuje w standardzie elektroniczny, samoblokujący mechanizm różnicowy „Dynamic Torque Vectoring” oraz zawieszenie FSD („Frequency Selective Damping”). Jako alternatywa, dostępne jest aktywne zawieszenie „Dual Stage Valve” z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. W obu przypadkach zawieszenie na obu osiach ma architekturę typu MacPherson.

Alfa Romeo Tonale Hybrid

Alfa Romeo Tonale jest w standardzie wyposażona we wbudowany i całkowicie nowy system informacyjno-rozrywkowy. Dzięki spersonalizowanemu systemowi operacyjnemu Android i łączności 4G z aktualizacjami „Over-the-air”. (OTA), oferuje on również treści, funkcje i usługi, które są na bieżąco aktualizowane.

System ten obejmuje w pełni cyfrowy ekran zegarów o przekątnej 12,3” oraz główny ekran dotykowy na desce rozdzielczej o przekątnej 10,25”, który przy łącznej przekątnej 22,5” jest największy w segmencie. Wielozadaniowy interfejs pozwala kierowcy mieć wszystkie informacje na wyciągnięcie ręki, bez odwracania uwagi od drogi, zapewniając obsługę jak w smartfonie.

Alfa Romeo Tonale Hybrid

Aby zmaksymalizować osiągi i wydajność, wybrano wysokowydajny akumulator litowo-jonowy 48 V drugiej generacji: jego wysoka moc wyjściowa (do 22 kW) zapewnia optymalną moc elektrycznego silnika trakcyjnego, a pojemność (0,8 kWh) jest ponad dwukrotnie większa niż akumulatorów powszechnie stosowanych w systemach hybrydowych BSG. Nowy akumulator ma objętość około 11 litrów, jest więc bardzo kompaktowy: nie wpływa na wielkość przestrzeni bagażowej, ponieważ jest zamontowany pod tunelem środkowym, pomiędzy przednimi fotelami. System „dual voltage" z przetwornicą DC/DC 48-12 V zarządza interfejsem z elektryczną architekturą pojazdu.

Alfa Romeo Tonale HybridCzytaj też:
Alfa Romeo potwierdza: następna generacja Giulii będzie wyłącznie elektrykiem

Galeria:
Alfa Romeo Tonale Hybrid
Alfa Romeo Tonale Hybrid
Źródło: Stellantis
 0

Czytaj także