Ten ekstremalny, torowy samochód przejmuje specyfikację Maserati MC20, wzbogaca ją jednak o jeszcze bardziej zaawansowane komponenty. Supernowoczesny silnik V6 Nettuno z nowymi turbosprężarkami ma zwiększoną moc do 740 KM. Pojawia się też innowacyjne zawieszenie, karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy oraz przeznaczone do wyścigów opony, a także zatwierdzone przez FIA elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.
Lekka konstrukcja i dużo mocy
Nowa maszyna powstała z uwzględnieniem lekkiej konstrukcji. Masa własna spadnie poniżej 1250 kg. Połączenie mocy z lekkością skutkuje stosunkiem masy do mocy wynoszącym około 1,69 kg/KM.
Project24 otrzymał zupełnie nowy wygląd, stworzony przez stylistów Centro Stile Maserati. Jego design jest wolny od ograniczeń spotykanych zwykle w samochodzie wyścigowym. W ten sposób połączono stylizację z prawdziwie sportowymi możliwościami.
Przy Maserati Project24 włoska firma zaoferuje unikalny zakres usług, w tym doświadczenia jazdy torowej oraz rozbudowane wsparcie przeznaczone wyłącznie dla właścicieli Project24.
Maserati Project24 – specyfikacje i dane techniczne
Samochód
-
Dwumiejscowy samochód bez homologacji drogowej
-
Design Maserati Centro Stile
-
Szerokość/wysokość (mm): 2020 x 1220
-
Masa własna bez płynów: poniżej 1250 kg
-
Wyposażenie zgodne z wymogami bezpieczeństwa FIA
-
120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3
-
Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA
-
Klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA
Silnik
-
Silnik Maserati Nettuno
-
V6 90°, biturbo
-
3000 cm³
-
740 KM
-
Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI
-
Sucha miska olejowa
Zespół napędowy/przekładnia
-
6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów
-
Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
Nadwozie
-
Zupełnie nowa karoseria z włókna węglowego ze specjalnymi komponentami z naturalnych włókien
-
Wysokowydajna aerodynamika
-
Wielofunkcyjne przednie i tylne skrzydło
-
Wysoka siła docisku
-
Przednie światła LED
-
Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA
-
Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)
Podwozie
-
Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego
-
3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne
Hamulce
-
Wyścigowe zaciski
-
Wyścigowe, wentylowane hamulce/tarcze Brembo CCM-R
-
Specjalne chłodzenie hamulców
Obręcze
-
Specjalne 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów
-
Mocowanie centralną śrubą
-
Opony typu slick
Zawieszenie
-
Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną
-
Regulowane wyścigowe amortyzatory
-
Regulowane przednie i tylne stabilizatory
Wnętrze
-
Wyścigowe fotele (miejsce pasażera – w opcji)
-
Regulowany zespół wyścigowych pedałów
-
Regulowana kolumna kierownicy
-
6-punktowa wyścigowe pasy bezpieczeństwa
-
Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
-
Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem
-
Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
-
Rejestrowanie danych telemetrycznych (opcja)
-
Kamera pokładowa (opcja)
-
System akwizycji danych
-
Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)
-
Klimatyzacja
-
System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
-
Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji
Czytaj też:
Z wiatrem we włosach. Premiera nowego Maserati MC20 Cielo