Oto Maserati Project24. Ta limitowana i radykalna maszyna nadaje się wyłącznie na tor

Oto Maserati Project24. Ta limitowana i radykalna maszyna nadaje się wyłącznie na tor

Maserati Project24
Maserati Project24 Źródło:Maserati
Maserati pokazał ekstremalny Project24. Określony kodem projekt limitowanej serii supersportowego samochodu – powstaną tylko 62 sztuki – ma przenieść osiągnięcia włoskiej marki na tor wyścigowy.

Ten ekstremalny, torowy samochód przejmuje specyfikację Maserati MC20, wzbogaca ją jednak o jeszcze bardziej zaawansowane komponenty. Supernowoczesny silnik V6 Nettuno z nowymi turbosprężarkami ma zwiększoną moc do 740 KM. Pojawia się też innowacyjne zawieszenie, karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy oraz przeznaczone do wyścigów opony, a także zatwierdzone przez FIA elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa.

Lekka konstrukcja i dużo mocy

Maserati Project24

Nowa maszyna powstała z uwzględnieniem lekkiej konstrukcji. Masa własna spadnie poniżej 1250 kg. Połączenie mocy z lekkością skutkuje stosunkiem masy do mocy wynoszącym około 1,69 kg/KM.

Project24 otrzymał zupełnie nowy wygląd, stworzony przez stylistów Centro Stile Maserati. Jego design jest wolny od ograniczeń spotykanych zwykle w samochodzie wyścigowym. W ten sposób połączono stylizację z prawdziwie sportowymi możliwościami.

Przy Maserati Project24 włoska firma zaoferuje unikalny zakres usług, w tym doświadczenia jazdy torowej oraz rozbudowane wsparcie przeznaczone wyłącznie dla właścicieli Project24.

Maserati Project24

Maserati Project24 – specyfikacje i dane techniczne

Samochód

  • Dwumiejscowy samochód bez homologacji drogowej
  • Design Maserati Centro Stile
  • Szerokość/wysokość (mm): 2020 x 1220
  • Masa własna bez płynów: poniżej 1250 kg
  • Wyposażenie zgodne z wymogami bezpieczeństwa FIA
  • 120-litrowy zbiornik paliwa z homologacją FIA FT3
  • Gaśnica zgodna ze specyfikacją FIA
  • Klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA

Silnik

  • Silnik Maserati Nettuno
  • V6 90°, biturbo
  • 3000 cm³
  • 740 KM
  • Maserati Twin Combustion (MTC) Twin Spark z podwójną kontrolą spalania TJI
  • Sucha miska olejowa

Zespół napędowy/przekładnia

  • 6-stopniowa sekwencyjna wyścigowa skrzynia biegów 2WD z łopatkami zmiany biegów
  • Wyścigowe sprzęgło i samoblokujący mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

Nadwozie

  • Zupełnie nowa karoseria z włókna węglowego ze specjalnymi komponentami z naturalnych włókien
  • Wysokowydajna aerodynamika
  • Wielofunkcyjne przednie i tylne skrzydło
  • Wysoka siła docisku
  • Przednie światła LED
  • Światło do jazdy w deszczowych warunkach zatwierdzone przez FIA
  • Przednia i boczne szyby Lexan (z poliwęglanu)

Podwozie

  • Ultralekki centralny monokok z włókna węglowego
  • 3/4 pokładowe podnośniki pneumatyczne

Hamulce

  • Wyścigowe zaciski
  • Wyścigowe, wentylowane hamulce/tarcze Brembo CCM-R
  • Specjalne chłodzenie hamulców

Obręcze

  • Specjalne 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów
  • Mocowanie centralną śrubą
  • Opony typu slick

Zawieszenie

  • Podwójne wahacze poprzeczne z półwirtualną osią skrętną
  • Regulowane wyścigowe amortyzatory
  • Regulowane przednie i tylne stabilizatory

Wnętrze

  • Wyścigowe fotele (miejsce pasażera – w opcji)
  • Regulowany zespół wyścigowych pedałów
  • Regulowana kolumna kierownicy
  • 6-punktowa wyścigowe pasy bezpieczeństwa
  • Wielofunkcyjna kierownica z włókna węglowego
  • Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem
  • Wyświetlacz kamery cofania (opcja)
  • Rejestrowanie danych telemetrycznych (opcja)
  • Kamera pokładowa (opcja)
  • System akwizycji danych
  • Wyświetlacz optymalizacji osiągów (opcja)
  • Klimatyzacja
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (opcja)
  • Regulowane: wyścigowy ABS i kontrola trakcji

Czytaj też:
Z wiatrem we włosach. Premiera nowego Maserati MC20 Cielo

Źródło: Maserati