Znak czasów. Diesle przestały wygrywać z autami benzynowymi

Znak czasów. Diesle przestały wygrywać z autami benzynowymi

Zakup samochodu
Zakup samochoduŹródło:Santander Consumer Multirent
Po raz pierwszy w historii analiz statystycznych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, samochody z silnikami wysokoprężnymi nie dominują w wynajmie długoterminowym.

Samochody z silnikami wysokoprężnymi na koniec I półrocza 2022 r. reprezentowały 45 proc. ogółu, co oznacza, że ich udział zmniejszył się o 5,8 proc. w ciągu roku. Diesle ustąpiły miejsca samochodom benzynowym, które obecnie mają najwyższy udział w rynku, stanowiąc 46,1 proc. całej floty w wynajmie (wzrost udziału o 3,8 proc. rok do roku).

Rosną auta z wtyczką

Zdaniem PZWLP, relatywnie szybko zwiększa się również liczba aut z ekologicznymi napędami. Na koniec czerwca 2022 r. wszelkiego typu hybrydy i samochody elektryczne stanowiły już 8,9 proc. ogółu aut w wynajmie (wzrost udziału o 2 proc. w ciągu roku). Warto podkreślić, że w II kwartale 2022 roku wyraźnie wzrósł udział samochodów elektrycznych, które na koniec półrocza stanowiły 0,9 proc. całej floty w wynajmie. W ciągu roku udział elektryków zwiększył się o 0,5 proc. Za ten wzrost w dużej mierze odpowiada uruchomiony jesienią zeszłego roku program publicznych dopłat „Mój Elektryk” w wynajmie i leasingu.

Delikatnie mniejszy ślad węglowy

Średnia emisja dwutlenku węgla nowych samochodów osobowych kupionych przez branżę wynajmu długoterminowego w II kwartale 2022 roku była o 0,6 proc. i 0,8 g/km niższa niż rok wcześniej i wyniosła 133,9 g/km. Jeśli chodzi o auta dostawcze, to średnia emisja w ich przypadku wyniosła 134,5 g/km i była niższa o 20,2 proc. i 34,1 g/km w stosunku do stanu w porównywalnym okresie roku 2021.

Czytaj też:
Wynajem długoterminowy samochodów rośnie. Wreszcie nutka optymizmu w branży

Źródło: PZWLP