Więcej klientów, większe zyski. Porsche zarabia krocie i wciąż rośnie

Więcej klientów, większe zyski. Porsche zarabia krocie i wciąż rośnie

Porsche 911 GT3. 30-lecie Porsche Supercup
Porsche 911 GT3. 30-lecie Porsche Supercup Źródło:Porsche
Porsche zanotowało bardzo dobre wyniki w I półroczu tego roku. Wyniki niemieckiego producenta imponują, zważywszy na gigantyczny kryzys w branży motoryzacyjnej.

Silny wzrost w pierwszym półroczu: w ciągu minionych sześciu miesięcy Porsche AG znacząco zwiększyło swoje przychody ze sprzedaży i zysk operacyjny względem analogicznego okresu ubiegłego roku – odpowiednio, z 16,53 do 17,92 mld euro (+8,5 proc.) oraz z 2,79 do 3,48 mld euro (+24,6 proc.).

Zwrot ze sprzedaży w I połowie 2022 r. wzrósł do 19,4 proc. (styczeń-czerwiec 2021: 16,9 proc.). Tym samym producent samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie-Zuffenhausen po raz kolejny pokazał swoją skuteczność w trudnych czasach.

– Jesteśmy dumni, że w tak trudnym otoczeniu rynkowym osiągnęliśmy znaczne wzrosty przychodów ze sprzedaży oraz zysków. To był prawdziwy wysiłek zespołowy, zarówno ze strony pracowników, jak i kierownictwa – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu Porsche AG i członek zarządu firmy ds. finansów oraz IT.

Porsche generuje wyższy zysk od konkurencji

Od stycznia do czerwca Porsche dostarczyło klientom 145 860 samochodów (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 153 656). Za wzrost zwrotu ze sprzedaży do 19,4 proc. w I półroczu odpowiadają przede wszystkim: silny miks produktów, efekty walutowe oraz inne sektory biznesowe.

W I połowie 2022 r. przepływy pieniężne netto z działalności motoryzacyjnej wyniosły 2,39 mld euro (I półrocze 2021: 2,60 mld euro). Mimo utrzymującej się trudnej sytuacji w zakresie dostaw oraz podwyższonych cen surowców i energii Porsche AG dąży do tego, aby w 2022 r. utrzymać zwrot ze sprzedaży na poziomie około 17-18 proc. przy przychodach ze sprzedaży w wysokości około 38-39 mld euro. W średnioterminowej perspektywie producent chce osiągnąć zwrot ze sprzedaży na poziomie około 17-19 proc.

Optymistyczne założenia na ten rok

Perspektywy na 2022 rok bazują na pewnych założeniach, takich jak: brak znaczącego pogorszenia warunków gospodarczych lub sytuacji związanej z pandemią COVID-19 na głównych rynkach Porsche, brak znaczących zakłóceń w łańcuchu dostaw, zwłaszcza w odniesieniu do półprzewodników, części oraz komponentów energetycznych i materiałowych, brak istotnych podwyżek cen surowców oraz brak dalszej eskalacji wojny w Ukrainie.

Czytaj też:
Tak dobrze Porsche w Polsce jeszcze nie miało. Rodacy kupują sportowe auta na potęgę

Źródło: Porsche