Audi radykalnie zmienia swoje salony samochodowe. Jak będą funkcjonować?

Audi radykalnie zmienia swoje salony samochodowe. Jak będą funkcjonować?

Salon Audi
Salon Audi Źródło: Audi
Pierwszy Audi Progressive Showroom został otwarty w São Paulo w Brazylii. Od początku roku 2023 koncepcja ta sukcesywnie wprowadzana będzie na różnych rynkach na całym świecie, w tym w Polsce.

Audi postanowiło zmienić salony sprzedaży marki. Ich architektura, jak czytamy, „będzie zupełnie nowa, progresywna, bardziej otwarta i pełna interaktywnych, cyfrowych rozwiązań”. Nowa koncepcja Audi Progressive Retail ma zapewnić klientom przestrzeń, w której będą emocjonalnie i indywidualnie doświadczać produktów marki.

Zupełnie nowe salony

Teraz pracownicy salonów Audi Progressive Showroom witać będą klientów nie przy tradycyjnym biurku, czy punkcie recepcyjnym, a przy dużym stole powitalnym. Chodzi o to, by goście już od momentu wejścia do salonu czuli się w nim swobodnie i mile widziani. Stoiska doradcze będą zintegrowane z salonem, wyposażone w wysokiej jakości meble i nastrojowe oświetlenie, co sprawi, że doświadczenia związane z marką będą bardziej pozytywne.

Salon Audi

– Nowa koncepcja sprzedaży detalicznej sprawia, że strategia marki – z naciskiem na zrównoważony rozwój, design i cyfryzację w handlu detalicznym – staje się namacalna i koncentruje się na każdym z klientów z osobna – mówi Hildegard Wortmann, szefowa sprzedaży i marketingu Audi AG. – Koncepcja Audi Progressive Retail w widoczny sposób przekształci nasze salony dealerskie w interaktywną przestrzeń, czyniąc z nich ważnych partnerów w ramach ekosystemu Audi.

Produkt i marka pełne emocji

Nową koncepcję zaprezentowano po raz pierwszy w nowo otwartym, pilotażowym zakładzie w Morumbi, dzielnicy São Paulo w Brazylii. Począwszy od roku 2023 modułowe, progresywne salony będą stopniowo, na zasadzie dobrowolności, uruchamiane na całym świecie – zwłaszcza w nowych budynkach i odnowionych placówkach. Nowa koncepcja pozwoli dealerom na swobodną prezentację materiałów, kolorów i kontrastów, tak by produkty i marka budziły większe emocje.

Audi zdefiniowało wybór elementów wyposażenia nowych salonów, w tym scenę do prezentacji pojazdów i salon do konsultacji z klientami. Na zdigitalizowanych stanowiskach klienci będą mogli odkryć, co – poza wrażeniami z jazdy – oferuje Audi. Mogą też się przekonać, jakie rozwiązania wyróżniają Audi na tle konkurencji – technologie, które w przyszłości pomogą przekształcić samochody marki w coraz większym stopniu w osobiste „urządzenia doznań”. Dzięki takim narzędziom jak zdalne doradztwo 3D, spersonalizowane doświadczenia w pojazdach i cyfrowe punkty kontaktu, klienci, którzy już dziś odwiedzają partnerów Audi, będą mogli osobiście przekonać się czym jest holistyczna, cyfrowa obsługa klienta.

Personel zorientowany na potrzeby klienta

Kluczowym elementem nowej koncepcji salonów sprzedaży będą sami pracownicy. Jako specjaliści od produktów, eksperci Audi zdobywają teraz nowe umiejętności, by inspirować w klientach pasję do techniki i marki, na przykład poprzez udzielanie im informacji o usługach związanych z e-mobilnością. W ten sposób, każdy ekspert Audi będzie zapewniał klientom stawiające ich w centrum uwagi, indywidualne doświadczenie zakupowe.

Czytaj też:
Więcej klientów, większe zyski. Porsche zarabia krocie i wciąż rośnie

Źródło: Audi
 0

Czytaj także