Lamborghini z historycznym rekordem. Tej firmie kryzys służy, jak rzadko której

Lamborghini z historycznym rekordem. Tej firmie kryzys służy, jak rzadko której

Lamborghini
Lamborghini Źródło:Lamborghini
Po rekordowym I kwartale, przedsiębiorstwo Automobili Lamborghini podsumowało sprzedaż w I półroczu 2022 roku. Padł kolejny rekord. Jednak najciekawsze jest to, co Lamborghini zapowiada na najbliższe miesiące.

Do klientów na całym świecie dostarczono w I półroczu 2022 roku w sumie 5 090 egzemplarzy samochodów, co stanowi wzrost o 4,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku. To najlepsze pierwsze półrocze w historii włoskiego producenta, który już zapowiada kolejne nowości w swoim portfolio.

Producent z Sant’Agata Bolognese zamknął pierwsze 6 miesięcy 2022 roku najwyższymi wynikami w zakresie sprzedaży, obrotów oraz rentowności. Do klientów na całym świecie dostarczono łącznie 5 090 egzemplarzy.

Lamborghini

Rekordowe wpływy i zyski

Pod względem wskaźników finansowych obrót osiągnął poziom 1,33 mld euro, co oznacza przyrost o 30,6 proc. w porównaniu z tym samym półroczem w roku ubiegłym. Zysk operacyjny wyniósł 425 mln euro (wzrost o 69,6 proc.). Wysoka rentowność w pierwszym półroczu była napędzana wzrostem wolumenu, zwiększeniem asortymentu i personalizacji samochodów oraz pozytywnymi kursami walut.

– Zamknęliśmy pierwszą połowę roku, pomimo ciągłej niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną. Perspektywy jednak napawają optymizmem – przyjęte zamówienia wypełniły już całą produkcję na 2023 rok – skomentował Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Lamborghini

Podział wpływów na świecie

Lamborghini wprowadziło system zrównoważonej dystrybucji dostaw do klientów w trzech makroregionach, w których marka jest obecna. Ameryka, Azja i Pacyfik oraz region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) stanowią odpowiednio 34 proc., 25 proc. oraz 41 proc. światowych wolumenów. Na pierwszym miejscu znajduje się rynek Stanów Zjednoczonych z 1521 egzemplarzami. Na kolejnych pozycjach widnieją Chiny kontynentalne, Hongkong i region Makau (576), Niemcy (468), Wielka Brytania (440) oraz region Bliskiego Wschodu (282).

Niemal 2/3 klientów włoskiej marki (61 proc.) wybrało SUV-a Urusa. Pozostali (39 proc.) zdecydowali się na samochody sportowe, przede wszystkim modele Huracán oraz Aventador, którego produkcja właśnie dobiega końca. Wśród nowych tegorocznych propozycji marki, bardzo pozytywnie przyjęto model Huracán Tecnica, który Lamborghini zaprezentowało w kwietniu. Producent zapowiada, że jeszcze w tym roku możemy spodziewać się trzech nowości. Dwie z nich będą dotyczyły Urusa, a jedna modelu Huracán.

Czytaj też:
10-letni syn Bena Afflecka rozbił ojcu Lamborghini. Jest nagranie wideo

Źródło: Lamborghini