Peugeot wchodzi w auta na wodór. Dostawczy e-Expert Hydrogen będzie emitował parę wodną

Peugeot wchodzi w auta na wodór. Dostawczy e-Expert Hydrogen będzie emitował parę wodną

Peugeot e-Expert Hydrogen
Peugeot e-Expert Hydrogen Źródło: Stellantis
Peugeot stał się jednym z pierwszych producentów oferujących seryjny dostawczy furgon z napędem elektrycznym zasilanym z wodorowego ogniwa paliwowego. Nowy model ma ładowność jak konwencjonalne auto spalinowe.

Zastosowanie ogniwa paliwowego umożliwia szybkie uzupełnienie energii do zasilania pojazdu i stwarza warunki do intensywnego bezemisyjnego użytkowania samochodu, dotychczas niemożliwego w innych dostępnych technologiach: potrzeba zaledwie trzech minut do zmagazynowania ilości wodoru wystarczającej do pokonania kilkuset kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym.

Peugeot e-Expert Hydrogen został niedawno po raz pierwszy przetestowany przez europejskich dziennikarzy w ramach jazd testowych w Rüsselsheim, w Niemczech, gdzie znajduje się linia produkcyjna nowego modelu.

Plany Peugeota związane z napędem wodorowym

Wodór staje się obecnie jednym z filarów transformacji energetycznej. W Europie uruchomiono w tym zakresie szereg międzynarodowych projektów. Wodorowy ekosystem rozwija się dzięki licznym inwestycjom. Nakłady European Clean Hydrogen Alliance (Europejskiego Sojuszu na rzecz Czystego Wodoru) są szacowane na około 60 miliardów euro. Dzięki licznym rządowym projektom sieć dystrybucji wodoru w Europie jest systematycznie rozbudowywana. Marka Peugeot współpracuje bezpośrednio z dostawcami energii nad stworzeniem pakietów ofertowych.

Jak czytamy, cel jaki stawia sobie Peugeot jest ambitny: marka chce inwestować w nowe rozwiązania mobilności zeroemisyjnej oraz stać się liderem mobilności wodorowej. Ogniwo paliwowe zasilane wodorem spełnia najsurowsze wymagania dotyczące bezemisyjnej mobilności i umożliwia wszelkie sposoby użytkowania samochodu: intensywne, na długich dystansach, z szybkim uzupełnieniem energii i z maksymalną pojemnością przestrzeni ładunkowej, emituje przy tym jedynie czystą wodę, odprowadzaną w postaci pary wodnej z układu wydechowego.

Czytaj też:
Nowy hamulec dla zmian. Niemcy obniżą dotacje do aut elektrycznych

Galeria:
Peugeot e-Expert Hydrogen
Źródło: Stellantis
 0

Czytaj także