Nowości w ważnych autach Volkswagena. W dwóch modelach opcje stają się standardem

Nowości w ważnych autach Volkswagena. W dwóch modelach opcje stają się standardem

Volkswagen ID.5 Pro Performance
Volkswagen ID.5 Pro Performance Źródło: Kamil Dąbrowski
Volkswageny ID.4 GTX i ID.5 GTX z napędem na cztery koła zyskały nowe elementy wyposażenia standardowego. Wiadomo też, że w przyszłości wszystkie modele rodziny ID. będą występować także w wersji GTX.

GTX w elektrycznych Volkswagenach oznacza usportowione, topowe odmiany modeli z rodziny ID. ID.4 GTX 4Motion i ID.5 GTX 4Motion z napędem na cztery koła zyskają teraz bogatsze wyposażenie standardowe. Zmiany obejmą także nadwozie i wnętrze – pojawią się tam wyróżniające flagowe odmiany modeli ID. w kolorze czarnym i czerwonym. W przyszłości wersja GTX będzie wchodzić w skład wszystkich linii modelowych gamy ID. Ceny ID.4 GTX 4MOTION po zmianach zaczynaja się od 260 190 zł, a ID.5 GTX 4MOTION od 270 290 zł.

Standard zamiast opcji

Wymagające do tej pory dopłaty pakiety Design i Comfort należą do wyposażenia standardowego. W ich skład wchodzą m.in. przyciemniane szyby boczne i tylna, podgrzewane fotele przednie, cztery gniazda USB-C, czujnik deszczu, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, dwustrefowa, zdalnie sterowana automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic i konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.

Czarne i czerwone wstawki

We wnętrzu – deska rozdzielcza i boczki drzwi są czarne, z kolei czerwone szwy można znaleźć m.in. na obszytym skórą wieńcu kierownicy. Opcjonalne, sportowe fotele premium są również ozdobione czerwonymi szwami, lamówkami i logo. Zewnętrzne akcenty wyróżniające modele GTX są czarne: polakierowane błyszczącym lakierem w tym kolorze są: listwa nad drzwiami, słupek C, lusterka zewnętrzne i dyfuzor. Na życzenie dostępne są 21-calowe felgi, także w błyszczącym, czarnym kolorze. Czarne wstawki w połączeniu z przyciemnionymi szybami sprawiają, że auto wygląda bardzo szykownie.

GTX – bezpieczeństwo dzięki napędowi na cztery koła

Modele GTX są wyposażone w silniki przy obu osiach. Łączna ich moc to 299 KM, a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Przy tylnej osi jest wzbudzony na stałe synchroniczny silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Przednią oś napędza asynchroniczny silnik o mocy 109 KM i momencie obrotowym 162 Nm. Jest on kompaktowy, lekki i znosi przeciążenia, a podczas jazdy w trybie żeglowania ma minimalne opory. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, auto może holować przyczepę o masie do 1400 kg, to o 200 kg więcej niż w przypadku tylnonapędowych odmian.

Czytaj też:
Znak czasów od Volkswagena. Testujemy elektrycznego SUV-a coupé ID.5

Galeria:
Volkswagen ID.5 Pro Performance
Źródło: Volkswagen