Genesis, Hyundai Motor i Kia triumfują w rankingu J.D. Power 2022

Genesis, Hyundai Motor i Kia triumfują w rankingu J.D. Power 2022

Hyundai i30 N Drive-N Limited Edition
Hyundai i30 N Drive-N Limited Edition Źródło: Hyundai
Genesis zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej i wśród marek klasy premium. Hyundai i Kia zdobyły pierwsze i drugie miejsce wśród marek popularnych.

Koncern Hyundai Motor Group ogłosił, że jego trzy marki samochodowe — Genesis, Hyundai Motor i Kia — znalazły się na szczycie rankingu J.D. Power 2022 US Tech Experience Index (TXI). Zostały one docenione za wysoki poziom zaawansowanych technologicznie produktów.

Marka Genesis zajęła pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze miejsce wśród marek premium drugi rok z rzędu. Z wynikiem 643 w Indeksie Innowacji Genesis uzyskał ponad 50 punktów więcej niż marka zajmująca drugie miejsce.

- Cieszymy się, że wyniki raportu potwierdzają nasze zaangażowanie we wdrażanie technologii ukierunkowanych na poprawę wrażenia z jazdy naszych klientów - powiedziała Claudia Marquez, dyrektor operacyjny Genesis Motor North America.

Hyundai wygrywa po raz trzeci

Hyundai Motor trzeci rok z rzędu zajął najwyższe miejsce wśród marek popularnych, podczas gdy Kia osiągnęła drugie miejsce.

Na podstawie odpowiedzi 84 165 właścicieli samochodów, którzy zostali ankietowani po 90 dniach posiadania nowych pojazdów z roku modelowego 2022, w amerykańskim raporcie TXI przeanalizowano 35 technologii motoryzacyjnych podzielonych na cztery kategorie: komfort, wschodzące rozwiązania automatyzacji, energia i zrównoważony rozwój oraz system multimedialny i łączność. Badanie określa, w skali 1000 punktowej, jak skutecznie każda marka motoryzacyjna wprowadza takie technologie na rynek.

Kategorie „Poziom Penetracji (Market Depth)” i „Jakość Wykonania (Excellence in Execution)” w równym stopniu zaważyły na końcowej punktacji, oceniając zarówno przenikanie zaawansowanych technologii w całym asortymencie produktów, jak i ocenę konsumentów, na temat jakości ich wdrażania.

Czytaj też:
Samochody nie sprzedają się przez kryzys. A wkrótce dojdą nowe kłopoty, z portfelami Polaków

Źródło: Hyundai Motor