Nowy dostawczak Forda ma zmienić sposób transportu w małych firmach

Nowy dostawczak Forda ma zmienić sposób transportu w małych firmach

Ford E-Transit Custom
Ford E-Transit Custom Źródło:Ford
Nowy Ford E-Transit Custom to w pełni elektryczny następca najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie. Elektryczny układ napędowy nowej generacji zapewnia docelowy zasięg do 380 km, szybkie ładowanie z mocą 125 kW, zdolność holowania 2 000 kg oraz ładowność do 1 100 kg.

Ford Pro przedstawił nowy samochód dostawczy. W pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się samochodu dostawczego w Europie została zaprojektowana od podstaw, dzięki czemu wraz z modelem wprowadzane są nowoczesne rozwiązania zwiększające produktywność firm, korzystających z modeli segmentu jednotonowych samochodów dostawczych.

E-Transit Custom powstawał z uwzględnieniem uwag i doświadczeń małych i średnich firm. Zestaw zasilania nowej generacji umożliwia docelowy zasięg 380 km i możliwość szybkiego ładowania akumulatora z mocą 125 kW.

E-Transit Custom oferuje nowe rozwiązania dostaw multi-drop do wielu punktów oraz kontroli dostępu do kabiny i przestrzeni ładunkowej. Kabina jest również centrum biznesowym, z łącznością 5G oraz miejscem pracy, wyposażonym w przemyślane rozwiązania, jak składająca się kierownica, która może stać się ergonomicznym uchwytem dla laptopów i tabletów.

E-Transit Custom dysponuje ładownością do 1 100 kg, niższą podłogą bagażnika, ułatwiającą dostęp oraz zdolnością holowania do 2 000 kg. Ford Pro wprowadził już na rynek w pełni elektryczny model E-Transit, który sprzedał się dotychczas w ponad 8 300 egzemplarzach, natomiast E-Transit Custom jest jednym z czterech nowych elektrycznych pojazdów użytkowych Forda Pro, które pojawią się w Europie do 2024 roku. Ford E-Transit Custom będzie produkowany od jesieni 2023 w zakładach Ford Otosan w Kocaeli w Turcji.

Moc w pełni elektrycznego napędu

400-woltowy zestaw akumulatorowy E-Transita Customa o pojemności użytkowej 74 kWh wykorzystuje ogniwa saszetkowe o pojemności 82 Ah, znane z Forda F-150 Lightning, dzięki czemu zapewnia o 12 procent większą gęstość energii niż akumulator E-Transita. Akumulator pozwala na docelowy zasięg do 380 km, ponad czterokrotnie większy od dziennego przeciętnego przebiegu jaki osiągają kierowcy samochodów dostawczych segmentu jednotonowych vanów (zgodnie z danymi uzyskanymi od klientów Forda Pro). Bezpośrednie mocowanie akumulatora do nadwozia zwiększa trwałość i zmniejsza wagę, zapewniając optymalny zasięg.

Klienci mogą wybierać spośród silników o mocy 100 kW lub 160 kW (135 KM lub 217 KM), z których każdy wytwarza moment obrotowy 415 Nm. Silnik napędowy jest montowany bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co eliminuje potrzebę stosowania specjalnej ramy pomocniczej i jest obrócony o 90 stopni, aby zmaksymalizować przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i złożoność układu. Elektryczny układ napędowy podnosi dopuszczalną masę holowanej przyczepy do wartości 2000 kg, co oznacza, że E-Transit Custom może zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem Diesla. Dla większej wygody można zamontować opcjonalny chowany hak holowniczy.

Właściciele E-Transita Custom będą mogli korzystać z dostosowanych do ich potrzeb funkcji systemu Ford Pro E-Telematics 6 – bezpłatnego przez rok – który wykorzystuje dane na żywo do zwiększenia efektywności pracy, pomagając w monitorowaniu lokalizacji, wydajności i stanu technicznego pojazdów. Oprogramowanie kontroluje również procedury ładowania z wykorzystaniem informacji specyficznych dla pojazdów elektrycznych, takich jak status ładowania, stan naładowania i pozostały zasięg, z konfigurowalnymi ostrzeżeniami dla ustalonych progów krótkiego zasięgu.

E-Transit Custom to pierwszy w historii pojazd elektryczny, w którym do ogrzewania i chłodzenia kabiny zastosowano technologię pompy ciepła EVI powietrze-woda, montowaną standardowo we wszystkich pojazdach. Nowy system zaprojektowano z myślą o zwiększeniu wydajności energetycznej i wydłużeniu zasięgu jazdy.

Ford Pro Charging ułatwia zarządzanie energią

Pokładowa trójfazowa ładowarka E-Transita Customa o mocy 11 kW AC jest w stanie w pełni naładować akumulator w ciągu 7,8 godziny, więc klienci będą mogli doładować samochód w nocy po pracy. Podczas napiętych dni pracy mogą śledzić aktualny stan naładowania na bieżąco, korzystając z aplikacji na smartfony FordPass Pro.

E-Transit Custom obsługuje również szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na uzupełnienie akumulatora od 15 do 80 procent w ciągu 41 minut. Nowy profil ładowania pozwala alokować energię szybciej w pierwszej fazie, co znacznie przyspiesza proces i okazuje się bardzo praktyczne; w testach laboratoryjnych system zapewnił prawie 38 km zasięgu po zaledwie 5 minutach ładowania, przy użyciu ładowarki o mocy 125 kW.

Zaprojektowany, by zapewnić najwyższą satysfakcję klienta

W małych firmach kabiny furgonetek są codziennie wykorzystywane jako biura i stołówki. Nowa odchylana kierownica, będąca uzupełnieniem pakietu wyposażenia opcjonalnego Mobile Office, może stać się ergonomiczną podstawą dla tabletów i laptopów, a także płaskim stolikiem, który zapewni wygodę podczas pisania i przerw na lunch. Pakiet obejmuje również ściemniane oświetlenie LED ponad pochyloną kierownicą, dodatkowe światło kopułkowe w dachu oraz schowki między fotelami na dokumenty i urządzenia.

W wersji jako furgon, E-Transit Custom oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 9,0 m3, ładowność do 1100 kg i maksymalną długość ładunkową 3450 mm. Dostępne są również wersje nadwozia z podwójną kabiną i kombi, wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi i niskim lub wysokim dachem.

Czytaj też:
Ford goni Toyotę. Za sukces odpowiada więcej modeli

Galeria:
Ford E-Transit Custom
Źródło: Ford