Nowy Ford Mustang. Inny styl, lepsze osiągi i cyfrowe gadżety

Nowy Ford Mustang. Inny styl, lepsze osiągi i cyfrowe gadżety

Nowy Ford Mustang
Nowy Ford Mustang Źródło:Ford
Ford zaprezentował nowego Mustanga, wprowadzając znaczące modyfikacje najlepiej sprzedającego się na świecie sportowego coupé. Model zyskał całkowicie przeprojektowany cyfrowy kokpit, nowy silnik V8 i bardziej wyraziste wzornictwo.

Wolumen Mustanga przekracza już 10 milionów samochodów, które sprzedano w ciągu 58 lat ciągłej produkcji. Model pojawiał się tysiące razy w filmach, telewizji, klipach muzycznych i grach komputerowych. Jest też najbardziej lubianym pojazdem na świecie na Facebooku.

Od czasu wprowadzenia ostatniej generacji Mustanga w 2014 roku, model corocznie zdobywał status najlepiej sprzedającego się sportowego coupe na świecie.

Sportowa sprawność i oszczędność

Nowy Mustang to zmodernizowane podzespoły, nowe oprogramowanie oraz zmiany tuningowe, a także nowy, 5-litrowy silnik V8 czwartej generacji zapewniający większą responsywność i potężne i osiągi.

W nowym Mustangu GT zastosowano nowy układ dolotowy z podwójnym kolektorem i podwójnym korpusem przepustnicy, co minimalizuje straty indukcyjne i umożliwia większy przepływ strumienia powietrza.

W zależności od warunków jazdy, osiągi samochodu mogą być konfigurowane przez nawet sześć interaktywnych i konfigurowalnych trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track oraz tryb z wieloma dostępnymi profilami, dobieranymi według indywidualnych preferencji kierowcy. Po wybraniu każdego z trybów, na cyfrowej tablicy przyrządów wyświetlana jest wysokiej jakości grafika.

Poprawiono także responsywność Mustanga, a usprawnione przełożenie układu kierowniczego zapewnia lepszą dynamikę pokonywania zakrętów.

Funkcja wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów Rev-matching, która po wysprzęgleniu, między zmianami przełożeń utrzymuje obroty silnika, redukując straty momentu obrotowego, jest standardem w wersji GT. To rozwiązanie podnosi zarówno kulturę jazdy, jak i precyzję potrzebną fanom prób sportowych na torze.

GT występuje do wyboru z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Forda lub sześciobiegową skrzynią manualną. Lista elementów dostępnego w standardzie pakietu Performance Pack obejmuje: 19-calowe felgi aluminiowe, sportowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 19-calowe hamulce Brembo oraz aktywny układ wydechowy z zaworami Active Valve, który pozwala dostosować intensywność dźwięku do preferencji i stylu jazdy. Opcjonalne aktywne zawieszenie MagneRide monitoruje warunki pracy amortyzatorów tysiąc razy na sekundę i elektronicznie zmienia własności magnetoreologicznego oleju w amortyzatorach, dopasowując intensywność tłumienia do warunków drogowych.

Rozwiązania cyfrowe zorientowane na kierowcę

Nadwozie Mustanga siódmej generacji skrywa najbardziej zaawansowaną technologicznie, skoncentrowaną na kierowcy kabinę spośród produkowanych dotychczas Mustangów. Najbardziej zauważalna jest rezygnacja z tradycyjnej dla tego modelu górnej części dwurzędowej deski rozdzielczej, która ustąpiła miejsca gładkiej, pokrytej szkłem, otwartej konsoli środkowej, będącej centrum zarządzania systemami.

Za nową, grubszą kierownicą o płaskim profilu mieści się 12,4-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, zaprogramowany do wyświetlania różnych motywów, a także nowe, konfigurowalne zegary dla różnych trybów jazdy.

Cyfrowy kokpit płynnie przechodzi w 13,2-calowy zestaw konsoli środkowej z systemem SYNC4, ustawiony pod kątem do kierowcy za tą samą przezroczystą taflą. Ergonomiczne rozmieszczenie ekranów gwarantuje czytelność informacji i łatwość obsługi wszystkich funkcji, co przekłada się na przyjemność korzystania z cyfrowych technologii.

Moduły kokpitu i nastrojowe oświetlenie wnętrza Mustanga są utrzymane w miedzianych i ciemnych kolorach, podobnie jak w przypadku SUV-a Mustanga Mach-E, i mogą być w pełni konfigurowane przez użytkownika. Kierowca może dostosować tonację kolorystyczną modułów kokpitu i oświetlenie wnętrza, a paleta kolorów zegarów dostosowuje się do wybranego trybu jazdy. Podczas wybierania własnych ustawień trybu jazdy, na konsoli środkowej wyświetlana jest wizualizacja konfiguracji samochodu używająca oprogramowania Unreal Engine 3D, będącego silnikiem gier komputerowych, który tworzy renderingi w czasie rzeczywistym. Poprzez gesty ekranowe można dostosować ustawienia pojazdu, a przesuwając grafikę wirtualnie obrócić samochód.

Mustang nowej generacji zyskuje odnowione wzory i faktury elementów wnętrza opracowane specjalnie na potrzeby najbardziej zorientowanego na kierowcę kokpitu Mustanga w historii. We wnętrzu znajdziemy skórzane fotele, miękkie w dotyku plastiki na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych oraz pokrytą w pełni skórą kierownicę.

W wyższych wersjach wyposażenia istnieje możliwość wyboru kolorowych przeszyć na kierownicy oraz unikatowego wzoru perforacji obszycia konsoli środkowej, uzupełnionego asymetrycznymi liniami w harmonizujących z resztą barwach na pasach bezpieczeństwa.

W konsoli środkowej może znajdować się również bezprzewodowa ładowarka telefonów komórkowych, a dodatkową przestrzeń uzyskano dzięki przeniesieniu większości funkcji na ekran dotykowy.

Najnowszy system Forda SYNC 4 jest w pełni kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, które współpracują z aplikacją FordPass. Podobnie jak w pełni elektryczny SUV Mustang Mach-E, nowa generacja Mustanga korzysta z bezprzewodowych aktualizacji Ford Power-Up.

Za kierownicą, ponad kokpitem znajdują się gniazda USB, które właśnie w tym miejscu pozwalają wygodnie podłączyć kamery rejestrujące przejazd po torze, co eliminuje konieczność przeciągania kabli w inne miejsca kabiny.

Komplet 12 głośników i subwoofer najnowszego systemu nagłośnienia B&O gwarantują wysoki komfort akustyczny i wyrazisty odsłuch, przekazują także brzmienie systemu Electronic Sound Enhancement Forda, którego zadaniem jest emitowanie wzmocnionego dźwięku silnika wprost do kabiny.

Wyrazista stylistyka z ponadczasowymi cechami Mustanga

Niska, pozioma krawędź przedniej części, trzyczęściowej, charakterystycznej maski silnika współgra z nowymi reflektorami LED, tworząc bardziej wyrazisty przód, nawiązujący do oryginalnego projektu z lat 60., a przy tym spełnia wymogi ochrony pieszych. Smukła linia dachu, szeroka, sprinterska postawa i skrócony tylny zwis są również wierne proporcjom pierwszej generacji, natomiast poszerzony tylny skos nad kołami podkreśla w stylu godnym Mustanga moc drzemiącą tym modelu.

Przedłużony tył mieści nowe, ostre oświetlenie obrysowe w trzech listwach i przeprojektowany dyfuzor, poprawiający parametry aerodynamiczne.

Po raz pierwszy każda z wersji nowej linii Mustanga ma własny, odróżniający ją przód, co daje klientom możliwość wyboru wyglądu, który najlepiej pasuje do ich osobowości. GT, będący sercem gamy Mustanga, charakteryzuje się większymi otworami w osłonie chłodnicy, które zostały zaprojektowane z myślą o zwiększeniu przepływu powietrza, co oddaje wzrost mocy i osiągów. Parametry aerodynamiczne samochodu zyskały dzięki dodaniu nowych otworów wentylacyjnych na masce i przeprojektowaniu przedniego splittera.

Mustang cabrio ma prosty mechanizm otwierania i zamykania dachu, uruchamiany jednym przyciskiem na środku, steruje izolowanym miękkim dachem z tkaniny z pełną podsufitką. Kompaktowa konstrukcja dachu i niezależne zawieszenie tylne przyczyniają się również do uzyskania znacznej przestrzeni bagażowej, która może pomieścić nawet dwie torby golfowe.

Nowa generacja Mustanga wchodzi na rynek w gamie 12 lakierów, w tym w trzech nowych: Blue Ember, Vapor Blue i Yellow Splash. Klienci mogą również wybierać kolory zacisków hamulcowych z logo Mustanga marki Brembo: czarne lub czerwone. Mają także do wyboru dwa nowe wzory 19-calowych felg.

Czytaj też:
Te marki zostały najlepiej ocenione. Zaskakujący ranking

Galeria:
Nowy Ford Mustang
Źródło: Ford