Modułowa koncepcja wnętrza samochodu sprawia, że jest on elastyczną i ekologiczną alternatywą dla lotów na krótkich dystansach. Prototyp Gen. Travel powstał, by sprawdzić reakcje klientów na nowe koncepcje i funkcjonalności. Jeśli będą one pozytywne, poszczególne funkcje mogą później trafić do pojazdów produkowanych seryjnie.
Jak czytamy, tworząc Gen. Travel, Grupa Volkswagen opracowała studium, które stanowi zupełnie nową kategorię pojazdów w portfolio premium pomiędzy sedanem a minivanem.
Gen. Travel jeździ autonomicznie, przemienia kierowcę z pasażera, który ma teraz czas na inne czynności: pracę, relaks, rozrywkę czy rodzinę. – Gen. Travel pokazuje przedsmak tego, jak będzie wyglądać mobilność w przyszłości, jak będzie wyglądać jazda autonomiczna. Auto ma niezwykle wyrazisty design. W ten sposób, w dobie technicznej perfekcji i praktycznie nieograniczonych możliwości, „forma nie podąża za funkcją”, a staje się raczej „formą podążającą za wolnością”. Samochody będą nie tylko lepsze, lecz także bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej – mówi Klaus Zyciora, szef designu Grupy Volkswagen.
Gen. Travel ma modułową koncepcję wnętrza, dzięki czemu można je szybko dostosować do różnych potrzeb pasażerów. W zależności od konfiguracji, w pojeździe zmieści się do czterech osób. W przypadku podróży służbowych, można fotele ustawić naprzeciw siebie, ze stolikiem pośrodku. Odpowiednie oświetlenie wnętrza tworzy przyjemne środowisko pracy i pozwala uniknąć choroby lokomocyjnej. Konfiguracja w układzie nocnym umożliwia przekształcenie foteli w dwa łóżka, które można rozłożyć do pozycji całkowicie płaskiej.
Śpiący podróżnicy
System przytrzymywania pasażerów w czasie jazdy zapewnia im maksymalne bezpieczeństwo nawet w pozycji leżącej. System oświetlenia wnętrza Gen. Travel jest opracowany w taki sposób, by zwiększyć produkcję melatoniny, co pozwoli pasażerom zasnąć i obudzić się w naturalny sposób. W przypadku rodzinnych wycieczek, Gen. Travel może być skonfigurowany tak, aby zabawiać dzieci za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wszystkie elementy interfejsu HMI (human-machine interface) są produkowane przy użyciu zrównoważonych materiałów, naturalnych lub pochodzących z recyklingu.
Samochód z widokiem
Futurystyczne kształty nadwozia Gen. Travel można podzielić na dwie części – oszklona część łączy się płynnie z dolną partią, która kryje wszystkie technikalia. Dolna krawędź okien znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu widoczność z kabiny jest bardzo dobra. Wygłuszenie sprawia, że do pasażerów nie docierają niemal żadne odgłosy z zewnątrz. Unoszone do góry drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.
By zmaksymalizować komfort jazdy, Gen. Travel został wyposażony w aktywne zawieszenie eABC, które podczas jazdy analizuje ruchy pionowe i poprzeczne, pojawiające się podczas przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Na tej podstawie dopasowuje sposób pracy. Sztuczna inteligencja i w pełni autonomiczna jazda w konwojach są wykorzystywane do zwiększenia zasięgu przy dalekich podróżach.
Czytaj też:
Volkswagen chwali się wielofunkcyjnością ID. Buzza
Volkswagen Gen. Travel