Nie nowe auto, ale nowy sposób podróżowania. Oto Gen. Travel od Volkswagena

Nie nowe auto, ale nowy sposób podróżowania. Oto Gen. Travel od Volkswagena

Volkswagen GEN. Travel
Volkswagen GEN. Travel Źródło:Volkswagen
Grupa Volkswagen zaprezentowała model studyjny pojazdu, który wg niej zdefiniuje na nowo mobilność przyszłości na długich trasach. Przedstawiony samochód elektryczny to prototyp Innovation Experience Vehicle (IEV), który jest w stanie jeździć autonomicznie (na poziomie 5) i pokazuje kierunek, w którym mobilność będzie się rozwijać w najbliższej dekadzie.

Modułowa koncepcja wnętrza samochodu sprawia, że jest on elastyczną i ekologiczną alternatywą dla lotów na krótkich dystansach. Prototyp Gen. Travel powstał, by sprawdzić reakcje klientów na nowe koncepcje i funkcjonalności. Jeśli będą one pozytywne, poszczególne funkcje mogą później trafić do pojazdów produkowanych seryjnie.

Jak czytamy, tworząc Gen. Travel, Grupa Volkswagen opracowała studium, które stanowi zupełnie nową kategorię pojazdów w portfolio premium pomiędzy sedanem a minivanem.

Gen. Travel jeździ autonomicznie, przemienia kierowcę z pasażera, który ma teraz czas na inne czynności: pracę, relaks, rozrywkę czy rodzinę. – Gen. Travel pokazuje przedsmak tego, jak będzie wyglądać mobilność w przyszłości, jak będzie wyglądać jazda autonomiczna. Auto ma niezwykle wyrazisty design. W ten sposób, w dobie technicznej perfekcji i praktycznie nieograniczonych możliwości, „forma nie podąża za funkcją”, a staje się raczej „formą podążającą za wolnością”. Samochody będą nie tylko lepsze, lecz także bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek wcześniej – mówi Klaus Zyciora, szef designu Grupy Volkswagen.

Gen. Travel ma modułową koncepcję wnętrza, dzięki czemu można je szybko dostosować do różnych potrzeb pasażerów. W zależności od konfiguracji, w pojeździe zmieści się do czterech osób. W przypadku podróży służbowych, można fotele ustawić naprzeciw siebie, ze stolikiem pośrodku. Odpowiednie oświetlenie wnętrza tworzy przyjemne środowisko pracy i pozwala uniknąć choroby lokomocyjnej. Konfiguracja w układzie nocnym umożliwia przekształcenie foteli w dwa łóżka, które można rozłożyć do pozycji całkowicie płaskiej.

Śpiący podróżnicy

System przytrzymywania pasażerów w czasie jazdy zapewnia im maksymalne bezpieczeństwo nawet w pozycji leżącej. System oświetlenia wnętrza Gen. Travel jest opracowany w taki sposób, by zwiększyć produkcję melatoniny, co pozwoli pasażerom zasnąć i obudzić się w naturalny sposób. W przypadku rodzinnych wycieczek, Gen. Travel może być skonfigurowany tak, aby zabawiać dzieci za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Wszystkie elementy interfejsu HMI (human-machine interface) są produkowane przy użyciu zrównoważonych materiałów, naturalnych lub pochodzących z recyklingu.

Samochód z widokiem

Futurystyczne kształty nadwozia Gen. Travel można podzielić na dwie części – oszklona część łączy się płynnie z dolną partią, która kryje wszystkie technikalia. Dolna krawędź okien znajduje się bardzo nisko, dzięki czemu widoczność z kabiny jest bardzo dobra. Wygłuszenie sprawia, że do pasażerów nie docierają niemal żadne odgłosy z zewnątrz. Unoszone do góry drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.

By zmaksymalizować komfort jazdy, Gen. Travel został wyposażony w aktywne zawieszenie eABC, które podczas jazdy analizuje ruchy pionowe i poprzeczne, pojawiające się podczas przyspieszania, hamowania czy pokonywania zakrętów. Na tej podstawie dopasowuje sposób pracy. Sztuczna inteligencja i w pełni autonomiczna jazda w konwojach są wykorzystywane do zwiększenia zasięgu przy dalekich podróżach.

Czytaj też:
Volkswagen chwali się wielofunkcyjnością ID. Buzza

Galeria:
Volkswagen Gen. Travel
Źródło: Volkswagen